Вопрос, думаю, легкий
Как называлась, кто, когда и сколько?
А то я и сам толком ничего не знаю:))
Модераторы: russiangirl, Лютег
The car is a prototype and only two of them were built. It was prepared in 1955 with the intention of getting it to participate in the Sports Category for the under 1500 cc class, then very fashionable. No car in the Alfa Romeo catalogue of the time had a motor with this cylinder capacity. Production engagements of the time did not allow the possibility of producing more cars and therefore following sports programmes. This was a real pity, because the racing characteristics of this model, designed by Orazio Satta Puliga, were of a very high level. Horse power is about 100 hp per litre, the weight only 690 kg; the motor has a twinshaft, light alloy cylinder heads and hemispherical combustion chambers with dual ignition. The gear box was one of the first with five gears all of which were synchronized.
Engine: 4 cylinder in line. Cubic capacity: 1487,972 cc. Power: 148 at 8000 rpm. Maximum Speed: 220 km/hr. Feed: induction. Chassis/Coachwork: tubular/barchetta.
max_pershin писал(а):Все не так легко, как кажется . Сегодня не могу привести никаких аргументов, нет материала по этой машине, он дома. Но было, судя по памяти три разновидности (у них разные ветровые стекла и различный перед), а вот во всех источниках указано, что был сделан один или два экземпляра. Завтра фото размещу и тогда всё увидим.
Вернуться в Конкурс для знатоков
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей