Fiat Group. Достижения/неудачи

Новые модели, концепты и прототипы

Модераторы: Typhoon, russiangirl, Лютег

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение scsi9 » Пн мар 26, 2012 11:23 am

в Европе планируют ввести "налог на экологию":
покупатели роллсов будут доплачивать 12 тыс евро.
ламборгини - 17 тыс евро
мазера - 18 тыс евро
вейрона - 40 тыс евро .

мочему мазер якобы больше "гадит", чем ламбо, я не знаю 8)
источник - "клаксон".

ещё интересно каким образом они просчитывали вред экологии, и почему вред экологии компенсируется деньгами людям :smt005
ЭС-СИ-ЭС-АЙ-НАЙН.
Аватара пользователя
scsi9
Утомлённый селеком
 
Сообщения: 8444
Зарегистрирован: Вт янв 12, 2010 3:54 pm
Откуда: Куахог

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение cоlombо » Пн мар 26, 2012 2:08 pm

Передача на СВS, 60 минут с Маркионне.

Еще не смотрел :)
http://www.cbs.com/shows/60_minutes/vid ... k-djokovic
cоlombо
Почетный альфист
 
Сообщения: 15233
Зарегистрирован: Чт июн 05, 2003 1:08 pm

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение sap » Пн мар 26, 2012 4:59 pm

Сплошные неудачи.
sap
альфавладелец
 
Сообщения: 1519
Зарегистрирован: Сб мар 21, 2009 1:41 pm
Авто: alfa-romeo 166

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение flavor » Пн мар 26, 2012 5:05 pm

sap писал(а):Сплошные неудачи.


ну как бы с/х техника и грузовики iveco почему-то в правильном темпе идут... а вот легковые подразделения как-то вообще :smt00612
Сообщение никем не заговорено!
Аватара пользователя
flavor
флудный сын
 
Сообщения: 14819
Зарегистрирован: Пн янв 16, 2006 11:23 pm
Откуда: 7-ой класс общеобразовательной школы
Авто: Tesla 3 performance

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение sap » Пн мар 26, 2012 6:59 pm

flavor писал(а):
sap писал(а):Сплошные неудачи.


ну как бы с/х техника и грузовики iveco почему-то в правильном темпе идут... а вот легковые подразделения как-то вообще :smt00612



опять таки - полный привод, много крутящего . надо тарить.
sap
альфавладелец
 
Сообщения: 1519
Зарегистрирован: Сб мар 21, 2009 1:41 pm
Авто: alfa-romeo 166

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение cоlombо » Пн мар 26, 2012 8:46 pm

ФИАТ будет строить SUV на площадке в Санкт-Петербурге - план 120 тыс. в год
cоlombо
Почетный альфист
 
Сообщения: 15233
Зарегистрирован: Чт июн 05, 2003 1:08 pm

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение cоlombо » Пн мар 26, 2012 8:59 pm

Пипец, график у Маркионне, подъем в 3,30 утра, сон в 22.00.

Я просыпаюсь каждый день в 5,30, засыпаю в 23, но чтобы просыпаться в 3,30!!!!!!!!!!!!

Я отлично понимаю, что он это делает из-за разницы во времени, джет-лаг у него не прошел и живет в постоянных перелетах через Атлантику, что он должен быть в курсе дел, происходящих в Италии в режиме реального времени. Но тратить на сон всего 5 часов 30 минут в сутки - это действительно тяжело.
cоlombо
Почетный альфист
 
Сообщения: 15233
Зарегистрирован: Чт июн 05, 2003 1:08 pm

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение Nuvola » Пн мар 26, 2012 9:03 pm

suv будут легендарной марки 90-х, в комплекте малиновый двубортный пиджак, водолазка, круглые темные очки и кассета с саундтреком "От заката до рассвета" :)

классный постер, Макс
Аватара пользователя
Nuvola
альфавладелец
 
Сообщения: 789
Зарегистрирован: Сб окт 29, 2005 4:45 pm
Откуда: 4 скорый

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение sap » Пн мар 26, 2012 10:51 pm

max_pershin писал(а):Пипец, график у Маркионне, подъем в 3,30 утра, сон в 22.00.

Я просыпаюсь каждый день в 5,30, засыпаю в 23, но чтобы просыпаться в 3,30!!!!!!!!!!!!

Я отлично понимаю, что он это делает из-за разницы во времени, джет-лаг у него не прошел и живет в постоянных перелетах через Атлантику, что он должен быть в курсе дел, происходящих в Италии в режиме реального времени. Но тратить на сон всего 5 часов 30 минут в сутки - это действительно тяжело.



ты забываешь про сиесту, про сон в самолете, про выходные...
нормально все.

если подумать - я работаю практически также. результаты не такие как у маркионе... вернее не такие плачевные :)
sap
альфавладелец
 
Сообщения: 1519
Зарегистрирован: Сб мар 21, 2009 1:41 pm
Авто: alfa-romeo 166

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение Typhoon » Пн мар 26, 2012 11:57 pm

Агентство РИА Новости цитирует пресс-службу городской администрации, сообщая, что завод полного цикла построят в Пушкинском районе Санкт-Петербурга. FIAT инвестирует в предприятие 32 миллиарда рублей. Партнером автогиганта выступит Сбербанк России. Подписанное итальянцами с Минэкономразвития соглашение предусматривает выпуск 120 тысяч автомобилей ежегодно.

http://www.carclub.ru/news/russia/fiat_ ... avoda.html
Аватара пользователя
Typhoon
Olds Cool
 
Сообщения: 22959
Зарегистрирован: Пн апр 21, 2003 8:34 pm
Откуда: AlfaPlanet
Авто: 81-714/717

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение cоlombо » Вт мар 27, 2012 12:17 am

max_pershin писал(а):Передача на СВS, 60 минут с Маркионне.

Еще не смотрел :)
http://www.cbs.com/shows/60_minutes/vid ... k-djokovic


Текстовая версия
Sergio Marchionne: I remember when I came here in 2009, there's nothing worse for a leader than to see fear in people's faces. It's been a long, rocky road, but the fear is gone.

Steve Kroft: What were they afraid of?

Sergio Marchionne: Of not being here. Alright? It's that simple. This was really a question of existence. There's nothing worse in life than to sit there and be the victim of a process that's outside your control.And that was exactly the situation at Chrysler in early 2009 when Marchionne began negotiating with the federal government over a controlled bankruptcy of Chrysler that would allow Fiat to take over the failing auto company. It was the last hope for Chrysler and its 54,000 employees.

Sergio Marchionne: There wasn't a CEO in the world from the car side that would have touched this with a 10-foot pole.

Steve Kroft: Gave you a little leverage?

Sergio Marchionne: It gave me some leverage and a whole pile of downside risk. For you to be the only guy at the bar, there's gotta be a reason, right?

Steve Kroft: Did you think it was a long shot?

Sergio Marchionne: All these things are long shots. All. If it was that easy, then everybody would do it.

Steve Rattner: If Sergio had not appeared, I think it's very likely Chrysler would have been allowed to liquidate.

Steve Rattner, who was head of the presidential task force on the auto industry, sat across from Marchionne at the bargaining table during the height of the economic crisis. Rattner believes that Chrysler's demise could have cost 300,000 American jobs up and down the industrial supply chain.

Steve Kroft: Was he a tough negotiator?

Steve Rattner: Brutally tough, yeah. He-- but that's part of why he's successful.In the end, Marchionne and Fiat got a 20 percent stake in the brand new, slimmed down, debt free Chrysler plus a $6 billion high interest loan from the U.S. Treasury, just for taking the auto company off the government's hands and running it. He used the $6 billion to modernize Chrysler plants with state of the art equipment to improve quality, upgraded 16 existing models in just 18 months, and began integrating Chrysler and Fiat's operations.

Steve Kroft: Obviously, you saw something in Chrysler that you thought would fit well with Fiat?

Sergio Marchionne: From a product standpoint, they were the other half of the coin. When you put the two together, we were going to come out with a product portfolio that was absolutely complete.Chrysler's best assets were its Jeeps, minivans, and light trucks. Fiat's expertise was in small car technology and fuel-efficient engines, the very thing that Chrysler lacked. And next month, the first product of that collaboration will begin rolling off the assembly line in Belvidere, Illinois.

Sergio Marchionne: This car didn't even exist on paper in June of 2009.It's the Dodge Dart, the first new compact sedan that Chrysler has produced in more than a decade. It's a slightly longer and wider version of the Alfa Romeo Giulietta, re-engineered and built in the USA. Base price just under $16,000 with 40 miles to the gallon.

Steve Kroft: How important is this car to Chrysler?

Sergio Marchionne: If you are a serious carmaker and you can't make it into a segment-- it-- it-- you're doomed.

Steve Kroft: It's got a little Italian flair?

Sergio Marchionne: Yeah. Just enough to make it interesting, and it avoids all the pitfalls of being Italian, yeah?

Steve Kroft: Mechanically, it's good?

Sergio Marchionne: Mechanically, it's outstanding.Under Marchionne the quality of both Fiats and Chrysler products have improved dramatically, according to Consumer Reports. Now Marchionne needs to convince the public.

Sergio Marchionne: We got it. We fixed it. This car has nothing to apologize to, I mean for anything.The Darts produced at the Belvidere plant are not just for U.S. consumption, Marchionne plans to begin exporting them to more than 60 countries. When he took over Chrysler in 2009 this plant had 200 workers by the end of summer there will be 4,500.

Steve Kroft: What do you think of American workers?

Marchionne: I think the world of American workers. What happened here at Chrysler would have been impossible without the commitment that they've shown. Absolutely impossible. When I was looking at this deal back in 2009, I snuck into Jefferson, our plant that now makes the Grand Cherokee. And, I'll tell you if I had any reservations about doing this deal, it was after I saw the state of that plant. And the people that fixed that plant are the guys on the shop floor.
Like most of Detroit's automakers, Chrysler was saddled with a stifling bureaucracy, which Marchionne quickly culled. To change the management structure, he combed through the company and found 26 young leaders who would report directly to him.

Steve Kroft: Were they on the management fast track?

Sergio Marchionne: No. Some of these people were buried inside an incredibly hierarchical organization that, you know, all pointed to the top. This place was run by a chairman's office.

Sergio Marchionne: That's the Tower, right?

Steve Kroft: Uh-huh (affirm).

Sergio Marchionne: And the chairman's office is the top floor. It's empty now. We use it as a tourist trap. We bring people up there.

Steve Kroft: Why did you leave?

Sergio Marchionne: Because nothing happens there. I'm on the floor here with all the engineers.

Steve Kroft: With the engineers?

Sergio Marchionne: Yeah. I can build a car with all the guys on this floor. That's all I care about.

Steve Kroft: How do they feel about you having--

Sergio Marchionne: They love it.

Steve Kroft: --on the floor?

Sergio Marchionne: The official view is that they love it.Whether they like it or not, everyone on the floor seems to have gotten used to his presence.

---

Steve Kroft: Sorry to barge in on you like this, but does he walk in all the time?
42-year-old Ralph Gilles is in charge of product design at Chrysler and one of the rare holdovers from the old regime. The Chrysler 300 and the Dodge Dart are his babies. He says the company has always had good talent, but a lack of resources and execution produced cheap interiors and poor fit and finish.

Ralph Gilles: Everyone knew what was wrong with the cars. You asked any employee in the company, they could list 10 things that they would do better. And when you're given the chance to do those 10 things better, you end up with a product that exceeds the sum of its parts.The company has also made strides in reshaping its image. Chrysler's dramatic "Imported from Detroit Campaign" with Eminem was hugely successful. And this year's two-minute, $8 million Super Bowl ad with Clint Eastwood, extolling the resiliency of America and its automobile industry caused a major stir and briefly became part of the presidential campaign.

---

Steve Kroft: Republicans said that this was a campaign commercial for President Obama. A payback. Did you anticipate that criticism?

Sergio Marchionne: Just to rectify the record here, I paid back the loans and 19.7 percent interest. I don't think that I committed to do a commercial on top of that. I thought that the Republicans' reactions to this was unnecessary and out of place.

Steve Kroft: That's very restrained from you-- for you.

Sergio Marchionne: It is. I'm on camera. You put me here. You turn these things off, I'll give you my own assessment.Marchionne splits his time between the Fiat headquarters in Turin, Italy, and Chrysler headquarters in Auburn Hills, Michigan, but he is fully engaged on both continents at all times.

Steve Kroft: When you're here, do you get calls? Do you have to deal with Fiat?

Sergio Marchionne: Yeah. That's why I get up at 3:30 in the morning, so I can deal with the European side and be here by the time I get in. I mean, the other thing that helps is the-- our time zones.

Steve Kroft: When do you go to sleep?

Sergio Marchionne: Ten. I'm not really a late night guy. I used to be when I was younger.Besides being CEO of Chrysler Group and Fiat Automotive, which has nearly 200,000 employees at 166 plants worldwide, Marchionne is also chairman of the Fiat Industrial Group, which makes heavy equipment, and SGS, the world's largest standards and instruments company, based in Geneva. He manages all of this with five different cell phones he totes around in his knapsack.

Steve Kroft: You've got a lot of jobs.

Sergio Marchionne: Hmm. I have some, yes.

Steve Kroft: Do you remember them all?

Sergio Marchionne: Yeah. But I sh-- I don't get confused, since I do them all, yes?


Steve Rattner: You and I have lived among workaholics in our day. I have never seen anything like Sergio. When it was a holiday in Italy he'd come to America to work. When it's a holiday in America he goes to Italy to work. Saturdays and Sundays were just workdays to him and for his whole team. And anybody who signed up with Sergio signed up for the program.Marchionne does have passions besides work. He loves opera and jazz and very fast cars. In Turin, he showed us the high end of the Fiat Automotive line which includes Maserati and Ferrari.Kroft: These are great looking cars. Is there anything here for less than half a million dollars?Marchionne: All of them.Sergio, owns a couple of these, but he has no opportunity to drive them. As head of Italy's largest industrial empire, his life is much different here. He's required by the government to travel in bulletproof cars with police escorts and is always surrounded by state security.Sergio seemed more than happy to take us to the old test track that still sits atop an old factory for a short spin in this limited edition Alfa Romeo, a legendary brand that he will reintroduce to the U.S. market in 2014. But even here he was unable to escape his security detail.

Sergio Marchionne: It has a severe impact on your private life because you're always with them when you're there. It's part of life. It's part of what I do.

Steve Kroft: Do you have a private life?

Sergio Marchionne: Sure I do. And it's private. It's private.What he likes to discuss is business, which is worse right now in Europe than the U.S. What promises to be a serious recession is beginning to affect the economy there and Fiat and other European carmakers are struggling. But it should not affect the future of Chrysler.

Steve Kroft: Do you think they're out of the woods?

Steve Rattner: I think the question of whether Chrysler will survive or not is largely behind us. I think the question at this point is how big a market share can they have? How good can their products be?There are plenty of new products in the pipeline. A brand new Viper will debut next month. A high end Maserati SUV built in Detroit will debut next year along with a whole range of new models. With sales up 40 percent early this year, the company is projecting its best first quarter in four years. But Marchionne, who is right now obsessed with quality, is taking nothing for granted.

Steve Kroft: What's the biggest challenge facing Chrysler right now?

Sergio Marchionne: That we're gonna slip on execution, we're gonna get something wrong. Big.

Steve Kroft: Like what?

Sergio Marchionne: We're gonna screw up on a car. It won't sell. It's possible.

Steve Kroft: Can you afford that?

Sergio Marchionne: One car, yes. Now I can afford a car. Twelve months ago, it would have been a-- it would have been a disaster. But now I can take the pain. One car.
cоlombо
Почетный альфист
 
Сообщения: 15233
Зарегистрирован: Чт июн 05, 2003 1:08 pm

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение Suspense » Вт мар 27, 2012 12:22 am

max_pershin писал(а):60 минут с Маркионне.
В интервью слово "alfa" встречается дважды. Достаточно, чтобы не читать.
Изображение
Аватара пользователя
Suspense
Бэстший
 
Сообщения: 22665
Зарегистрирован: Чт авг 31, 2006 12:50 pm
Откуда: Москва

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение Typhoon » Вт мар 27, 2012 5:02 pm

Карма такая у парней.. Им надо к гадалке сходить, снять порчу )

Компания Fiat, которая намерена построить завод в Санкт-Петербурге стоимостью 32 млрд руб., не нашла однозначной поддержки своего проекта со стороны городских властей, что может поставить его реализацию под угрозу.

Как стало известно газете «КоммерсантЪ», в конце прошлой недели менеджеры Fiat встречались с вице-губернатором Петербурга Сергеем Вязаловым и обсуждали с ним строительство завода. Каких-либо договоренностей достигнуть не удалось, хотя в декабре председатель петербургского комитета по инвестициям Алексей Чичканов обещал, что протокол между Fiat и городом будет подписан до конца марта. Вчера его заместитель Антон Бучнев сказал, что переговоры «в активной стадии», но «пока не завершены». Однако, по мнению одного из членов городского правительства, участвовавшего во встрече, переговоры с автоконцерном «на начальном этапе и не факт, что они приведут к реализации проекта».
...
Кроме того, чиновник считает, что и заинтересованность самой компании Fiat в реализации проекта неоднозначна. «В переговорах с городом участвуют менеджеры не высокого уровня, источником финансирования называются заемные деньги Сбербанка, но соглашение с ним до сих пор не подписано», – добавил он.

© http://news.auto.ru/news/12584.html
Аватара пользователя
Typhoon
Olds Cool
 
Сообщения: 22959
Зарегистрирован: Пн апр 21, 2003 8:34 pm
Откуда: AlfaPlanet
Авто: 81-714/717

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение Nuvola » Вт мар 27, 2012 9:59 pm

А вы хотели чтобы Маркионне к этим петербургским шестеркам ехал? счас.

По-моему, уже давно очевидна направленность Фиат-Крайслер на Америку - а не рухнувший рынок Европы, который будет падать еще минимум два года, Китай в предюаневом дефолте, и уже раздербаненый по самое нехочу рынок России, который уже поделен Рено, Фордом и Хундаём - остальные курят и никаких надежд. Поэтому даже если завод в СПб не получится открыть - для Фиата гори он огнем, американцы принесут кассу в десятки раз большую при меньших затратах, даже на логистику и долгосрочное позиционирование крайслеров.
:smt00613
Аватара пользователя
Nuvola
альфавладелец
 
Сообщения: 789
Зарегистрирован: Сб окт 29, 2005 4:45 pm
Откуда: 4 скорый

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение flavor » Вт мар 27, 2012 10:02 pm

Nuvola писал(а):А вы хотели чтобы Маркионне к этим петербургским шестеркам ехал? счас.

По-моему, уже давно очевидна направленность Фиат-Крайслер на Америку - а не рухнувший рынок Европы, который будет падать еще минимум два года, Китай в предюаневом дефолте, и уже раздербаненый по самое нехочу рынок России, который уже поделен Рено, Фордом и Хундаём - остальные курят и никаких надежд. Поэтому даже если завод в СПб не получится открыть - для Фиата гори он огнем, американцы принесут кассу в десятки раз большую при меньших затратах, даже на логистику и долгосрочное позиционирование крайслеров.
:smt00613

только непонятен профит от машин продающихся там, по непонятным для нас тут (читать Европе :-D ) ценам :(
Сообщение никем не заговорено!
Аватара пользователя
flavor
флудный сын
 
Сообщения: 14819
Зарегистрирован: Пн янв 16, 2006 11:23 pm
Откуда: 7-ой класс общеобразовательной школы
Авто: Tesla 3 performance

Пред.След.

Вернуться в Настоящее и будущее

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group. Color scheme by

Русская поддержка phpBB Яндекс.Метрика