Lirik писал(а): - есть золотое правило: относительная скорость не больше 60 для попутных
alex5 писал(а):А может трещины от того что раньше обсуждали обсуждали - что тормозная колодка не покрывает всю поверхность диска, а только внешний радиус? Может из-за этого его при перегреве "рвёт"?
colombo писал(а): с 200+ я не оттормаживался на них, но перегрева не было никогда
colombo писал(а):Ya napisal k tomu chto diski nuzhno zakalyat pered ispolzovaniem. Eto pozvolyaet izbezhat kanavok i peregreva.
Ya zhivu v gornoy mestnosti, dazhe v gorode perepad visot 300m, v gorah est spuski dlinoy po 10-15 km s polosamy lovushakami dlya gruzovikov u kotorih postoyanno otkazivayut tormoza.
Dumayu chto tormozheniya so 180 na 5 km 15% spuske mozhno priravnyat k tormozheniyu s 200+
acab писал(а):хз. у меня на красной альфе уже 2+ года стоят брембо экстра с перфорацией
и чтото проблем нет с ними...
vengr писал(а):colombo писал(а):Ya napisal k tomu chto diski nuzhno zakalyat pered ispolzovaniem. Eto pozvolyaet izbezhat kanavok i peregreva.
Ya zhivu v gornoy mestnosti, dazhe v gorode perepad visot 300m, v gorah est spuski dlinoy po 10-15 km s polosamy lovushakami dlya gruzovikov u kotorih postoyanno otkazivayut tormoza.
Dumayu chto tormozheniya so 180 na 5 km 15% spuske mozhno priravnyat k tormozheniyu s 200+
Интересный ты парень
Может ты и прав во всем и имеешь право на мнение
Мне честно сказать даже не интересно
Я говорю о том что есть без всяких умных догадок версии и теорий
А по поводу там накаливания дисков Брембо
Эльдар у меня сегодня был и он покупал ранее эти диски брембо гт и тд.
Была там инструкция но не целый томник как ты говоришь
И потом
Те диски что я поставил впервые
Это были сраные оптимал за 2500 без каких либо надежд на чудеса
В чем проблема
Они отработали своё на все 100
It is very important to follow proper brake bedding procedure following installation. This is necessary not only for optimum performance of the system, but also to avoid onset of judder (vibration felt through brake and steering).
When fitting pads to used discs, the discs must be in good condition and be within the original manufacturers manufacturing tolerances. In case of any doubt, new discs should be fitted.
Be aware that with new brake system components, the braking performance will be reduced until the pads and discs are fully bedded. Use extreme caution while driving the vehicle under these conditions. If done on public roads obey all traffic laws and do not endanger yourself or others.
The purpose of this procedure is to gradually increase the temperature in the components without thermal shock and to mate the brake pad and disc friction surfaces, generating a uniform transfer layer.
Perform at least 20 brake applications using medium deceleration (approximately 60% of maximum) starting from 60mph and slowing to 20mph. Do not come to a stop. Accelerate back to the starting speed allowing 20-30 seconds before beginning the next brake application. After completion, drive the vehicle for at least 5 minutes with little or no braking in order to adequately cool the components.
When it can be done legally, or on a closed circuit, a secondary bedding operation is beneficial.
Repeat the above procedure for 5 to 10 brake applications increasing the starting speed to 80mph and increasing the deceleration rate to 80% of maximum. After completion, drive the vehicle for at least 10 minutes with little or no braking in order to adequately cool the components. The system is now ready for normal use.
This entire procedure must be complete before driving the vehicle as normal. It is especially important that this process is completed before any extended same-speed driving is done (i.e. Motorway travel). Failure to follow these instructions greatly increases the likelihood of judder development.
colombo писал(а):Я так понимаю, что Brembo Xtra это тоже самое что и Brembo Max, разница только в о внешнем виде (перфорация и слотирование). Пользовался такими с 2004 по 2012 годы. Диски не перегреваются, не ржавеют, но при интенсивных оттормаживаниях с высоких скоростей несколько раз подряд педаль становилась ватной. Во всяком случае так было на 155, с простешими суппортами.
На Дарте спереди стоял кит от Джульетты QV с дисками Брембо Спорт, которые фактически являются следующим уровнем по сравнению с Xtra/Max. Сзади стояли Brembo Max. Термоустойчивость Sport повышена на 40%. Проехал на них около 80 тысяч. По обратной связи, по уровню замедления, Brembo Sport были одними из лучших, что я пробовал. Из минусов - очень резкий отклик на педаль при низких тепературах, слишком много пыли.
Но в общем это был случай когда тормоза избыточны. Машина могла всегда остановиться на 3-5 метров раньше запланированного.
Ниже инструкция по обкатке спортивных дисков/колодок БрембоIt is very important to follow proper brake bedding procedure following installation. This is necessary not only for optimum performance of the system, but also to avoid onset of judder (vibration felt through brake and steering).
When fitting pads to used discs, the discs must be in good condition and be within the original manufacturers manufacturing tolerances. In case of any doubt, new discs should be fitted.
Be aware that with new brake system components, the braking performance will be reduced until the pads and discs are fully bedded. Use extreme caution while driving the vehicle under these conditions. If done on public roads obey all traffic laws and do not endanger yourself or others.
The purpose of this procedure is to gradually increase the temperature in the components without thermal shock and to mate the brake pad and disc friction surfaces, generating a uniform transfer layer.
Perform at least 20 brake applications using medium deceleration (approximately 60% of maximum) starting from 60mph and slowing to 20mph. Do not come to a stop. Accelerate back to the starting speed allowing 20-30 seconds before beginning the next brake application. After completion, drive the vehicle for at least 5 minutes with little or no braking in order to adequately cool the components.
When it can be done legally, or on a closed circuit, a secondary bedding operation is beneficial.
Repeat the above procedure for 5 to 10 brake applications increasing the starting speed to 80mph and increasing the deceleration rate to 80% of maximum. After completion, drive the vehicle for at least 10 minutes with little or no braking in order to adequately cool the components. The system is now ready for normal use.
This entire procedure must be complete before driving the vehicle as normal. It is especially important that this process is completed before any extended same-speed driving is done (i.e. Motorway travel). Failure to follow these instructions greatly increases the likelihood of judder development.
P.S. vengr, я не понимаю, зачем ты ставишь сраный, как ты сам выразился, Оптимал за 2500? Если ездишь на скоростях за 200, почему не поставить хорошие тормоза?
colombo писал(а):Диски не перегреваются, не ржавеют, но при интенсивных оттормаживаниях с высоких скоростей несколько раз подряд педаль становилась ватной. Во всяком случае так было на 155, с простешими суппортами.
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей