Maserati Quattroporte VI (Prj. M156)/Ghibli (Prj. M157)

Модераторы: russiangirl, Лютег

Re: Maserati Quattroporte VI (Prj. M156)/Ghibli (Prj. M157)

Сообщение cоlombо » Чт июн 06, 2013 6:17 pm

Touring* писал(а):Вообще, достаточно интересно сравнить техполитики Ягуара и Мазерати.

Ягуар:

XJ - алюминий, уникальная платформа, адаптированные Форд V6/V8.
XF - сталь, платформа Форд DEW, адаптированные Форд V6/V8.

XK - алюминий, уникальная платформа, адаптированные Форд V8.
F-Type - алюминий, модификация уникальной платформы XK, адаптированные Форд V6/V8.

Мазерати:

QP5 - сталь, модификация платформы Крайслер LX, адаптированные Крайслер V6/V8.
Ghibli - сталь, модификация платформы Крайслер LX, адаптированные Крайслер/VM V6.

Granturismo/Grancabrio - сталь, модификация уникальной платформы QP4, адаптированные Феррари V8.


Продолжу.
QP5 - сталь+алюминий+магний (60% панелей кузова изготовлены из алюминия (крышки капота и багажника, двери), 35% веса автомобиля приходится на алюминий и магний), модификация платформы Крайслер LX.
cоlombо
Почетный альфист
 
Сообщения: 15233
Зарегистрирован: Чт июн 05, 2003 1:08 pm

Re: Maserati Quattroporte VI (Prj. M156)/Ghibli (Prj. M157)

Сообщение tri_litra » Чт июн 06, 2013 9:16 pm

А теперь дружно вспоминаем про происхождение платформ крайслера)))))
Крыса мотоциклетная (тайфун)
tri_litra
Почетный альфист
 
Сообщения: 4866
Зарегистрирован: Ср ноя 28, 2012 11:02 pm

Re: Maserati Quattroporte VI (Prj. M156)/Ghibli (Prj. M157)

Сообщение Gundesvan » Чт июн 06, 2013 10:50 pm

tri_litra писал(а):А теперь дружно вспоминаем про происхождение платформ крайслера)))))


эээ....
ЛОТУС !!!??????????
Аватара пользователя
Gundesvan
Почетный альфист
 
Сообщения: 9709
Зарегистрирован: Вт мар 11, 2008 1:52 pm
Откуда: Москва
Авто: 156

Re: Maserati Quattroporte VI (Prj. M156)/Ghibli (Prj. M157)

Сообщение Tazio » Чт июн 06, 2013 11:00 pm

Мерседес w211
ex Alfistq4
Изображение
Аватара пользователя
Tazio
Почетный альфист
 
Сообщения: 5770
Зарегистрирован: Чт май 17, 2007 3:19 pm

Re: Maserati Quattroporte VI (Prj. M156)/Ghibli (Prj. M157)

Сообщение speedy » Пт июн 07, 2013 11:13 am

Tazio писал(а):Мерседес w211


210

-----

И все-таки, я не совсем понял про расширенную гамму у ягуара.

по моему мазер имеет на сегодня больше предложений, нет ?
speedy
отличный тролль
 
Сообщения: 1630
Зарегистрирован: Сб мар 31, 2007 2:00 am
Откуда: Minsk
Авто: QV

Re: Maserati Quattroporte VI (Prj. M156)/Ghibli (Prj. M157)

Сообщение Navigator » Пн июн 10, 2013 11:11 pm

Alfa Romeo Giulietta, Alfa Romeo 33 1,7 16V, Alfa Romeo 155 1,7, Alfa Romeo 156 V6 крассный Спортвагон, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio.
Аватара пользователя
Navigator
ветеран
 
Сообщения: 2870
Зарегистрирован: Чт май 19, 2005 10:18 pm
Откуда: Москва
Авто: Alfa Romeo Giulia QV

Re: Maserati Quattroporte VI (Prj. M156)/Ghibli (Prj. M157)

Сообщение Tazio » Пн июн 10, 2013 11:31 pm

max_pershin писал(а):

:D
ex Alfistq4
Изображение
Аватара пользователя
Tazio
Почетный альфист
 
Сообщения: 5770
Зарегистрирован: Чт май 17, 2007 3:19 pm

Re: Maserati Quattroporte VI (Prj. M156)/Ghibli (Prj. M157)

Сообщение tri_litra » Вт июн 11, 2013 2:15 am

Gundesvan писал(а):
tri_litra писал(а):А теперь дружно вспоминаем про происхождение платформ крайслера)))))


эээ....
ЛОТУС !!!??????????

Попытка защитана, фраг нет)))))
Крыса мотоциклетная (тайфун)
tri_litra
Почетный альфист
 
Сообщения: 4866
Зарегистрирован: Ср ноя 28, 2012 11:02 pm

Re: Maserati Quattroporte VI (Prj. M156)/Ghibli (Prj. M157)

Сообщение cоlombо » Вт июн 11, 2013 3:27 am

Кадаков облажался! Мазерати - он? :smt0052
Как писала Alfessa в итальянском языке машина - всегда она, женского рода.


Опять таки, он несет какой-то бред про шины. Для первичной комплектации выбран Continental ContiSportContact 5P.

Три размера: 245/45 и 275/40 для 19",
245/40 и 285/35 для 20,
245/35 и 285/30 ля 21".

Все размеры можно заказать со всеми моторами, максимальная скорость, на которую расчитаны шины - 320 км/ч.
cоlombо
Почетный альфист
 
Сообщения: 15233
Зарегистрирован: Чт июн 05, 2003 1:08 pm

Re: Maserati Quattroporte VI (Prj. M156)/Ghibli (Prj. M157)

Сообщение BR@BUS » Пн июн 17, 2013 4:44 pm



Аватара пользователя
BR@BUS
альфавладелец
 
Сообщения: 1379
Зарегистрирован: Пт мар 26, 2010 7:53 pm
Откуда: Москва, ЮЗАО
Авто: RS3 DAZA

Re: Maserati Quattroporte VI (Prj. M156)/Ghibli (Prj. M157)

Сообщение bad_Q » Вт июн 18, 2013 3:46 pm

Maserati Ghibli Diesel Autocar drive review

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

What is it?
This is Maserati’s glamorous alternative to the BMW 5-series. It’s the first time the luxury sports car maker has offered a car in this class, although this is not the first Ghibli, the most recent predecessor being a startlingly fast 306bhp 2.0-litre Biturbo-based two door that dazzled briefly in the early ‘90s.

Before that, the Ghibli was an exotic, front-engined V8, late-1960s supercar. Three very different animals then, and the latest bearer of the name owes little to this haphazard bloodline except that all three cars are resolutely sporting, and flaunt lavish and classily flamboyant interiors.

Instead, the latest Ghibli is a very close relative of the just-launched and larger Quattroporte saloon. They share the same root architecture, drivelines, suspension and indeed, the same production line. They differ in looks – no two exterior panels are the same, the Ghibli is almost a foot shorter, slightly wider and besides its bespoke cab-rear proportioning bears its own sculptural character. And inside, there’s a more driver-biased dashboard design.

Nevertheless Maserati has a challenge here, in developing a car of more distinctive and more sporting character using the same engines, transmissions and suspension, but without tempting prospective Quattroporte owners into thinking that they might as well spend less money to get a car that in essence, is the same.

The Ghibli offers three engines and two drivelines, the range beginning with a rear-drive 3.0-litre petrol twin-turbo V6 developing 326bhp. Above that sits the Ghibli S with the same 404bhp twin turbo version of the V6 recently debuted in the Quattroporte, this engine available either with rear or four-wheel drive - although disappointingly the latter will not be available in the UK.

The most unusual offering, in a Maserati context, is a 271bhp 3.0 V6 turbodiesel that’s an essential weapon if the Modenese marque is to boost its sales from well under 10,000 units to 50,000.

All Ghiblis come with an eight-speed paddle-shift ZF transmission, multilink rear suspension and double wishbones up front, Maserati’s electronically controlled Skyhook dampers, a limited-slip differential, Brembo brakes and hydraulically assisted steering. And all benefit from 50:50 weight distribution, a model-for-model kerb weight 50kg lighter than the Quattroporte and a 0.31 drag coefficient.

What is it like?
Listen to it kick-off from outside, and the Ghibli diesel has a slightly maritime sound to it. But if you’re inside you hear none of this, the silence instead broken by a low hum. And in the powertrain’s normal mode this hum rises smoothly, but rarely turns penetrating.

It’s not quite as sweet as BMW’s best but it’s civil, and with some subtly sporting rort too. Now press the sport button beside the gearlever, accelerate hard from 1000rpm in second and, after a pause while the revs wind to 1800rpm, you’ll hear a deep-chested, swelling back-beat. Thank Maserati’s Active Sound system for this, a pair of noise actuators heightening the desirable elements of the diesel’s tune.

You’ll want to leave the Ghibli in this mode, because the engine feels unexpectedly indolent in normal mode, despite its fat 443lb ft of torque, which spools from a not-quite-low-enough 2000rpm through to 2600rpm. In sport the diesel pulls with a fair bit of verve – if rather less than the lively 325bhp petrol – to produce a distinctly brisk 6.3sec 0-62mph sprint.

This pace is not wasted when you chance on some bends. The Maserati feels secure, and with its variable-ratio steering plunges into bends with encouraging zeal. Turn the ESP off, pull yourself a lower gear via an aluminium paddle shift, deep-dip the throttle and the Ghibli’s tail will perform a satisfying arc through a curve, and straighten itself with admirable tidiness, too.

Though in the wet we suspect the Maser' may swing like a church bell at midnight. Steering feel? Well it feels real and it’s consistently weighted too, if over-heavy in sport at a cruise. And yes, you can sense something of what the fat front rubber is doing when you charge hard.

The Ghibli’s weak link is its ride, which is very variable, and not only because it can be tautened via a damper button on the centre console. Sharp-edged ridges and shallow potholes cause audible agitation as the suspension patters with effort, while camber changes on hard-charged straights produce a slightly wayward feeling.

On sharply undulating roads, the Ghibli falls well short of mustering the body control exerted by an XF or a 5-series. Yet at other times the Maserati feels as stable and civilised as the ambience of its richly upholstered cabin.

It’s hard to resist the allure of the interior, too. Finely tooled leather, subtly deployed aluminium and wood highlights, supportively sumptuous seats and excellent air-con make long journeys a pleasing prospect. Better still, ergonomic flaws are few and trifling (the row of buttons flanking the gearlever could be easier to read, for instance) and there’s plentiful room up front and decent room in the rear.

Should I buy one?
All-new executive class entries are rare. And it’s a big ask to expect this Maserati Ghibli to match the polished excellence of the 5-series, E-class and XF first time out. In a few areas, such as ride and high speed body control, it doesn’t.

The Ghibli also seems to be a bit of your Italian heart-over-head car. Its muscularly alluring style, aristocratic bearing, classily sumptuous cabin and outright performance are all serious tempters. So is the simple fact that it’s fresh and the compromises so often imposed by Italian cars are less severe.

The numbers turned by its diesel (including its 158g/km of CO2) are highly competitive if not quite class-best. Its performance is engagingly and subtly thunderous, if sometimes languid in the delivery. And the Ghibli has few practical flaws, besides succeeding in its quest to be a sportier drive than the Quattroporte. It is, however, a bit pricey compared to its more commonplace competition.

The one significant worry is its ride, which might just turn out to be a bit busy for Britain’s 3D roads. Otherwise, the Ghibli has to be the most stylish, desirable and exciting executive debut in years.

Maserati Ghibli Diesel

Price £48,830; 0-62mph 6.3sec; Top speed 155mph; Economy 47.9mpg; CO2 158g/km; Kerbweight 1835kg; Engine V6, turbocharged, diesel, 2987cc; Power 271bhp at 4000rpm; Torque 443lb ft from 2000-2600rpm; Gearbox 8-spd automatic


http://www.autocar.co.uk/car-review/mas ... ive-review
Изображение
Аватара пользователя
bad_Q
я себя иногда пугаю!
 
Сообщения: 664
Зарегистрирован: Пт фев 25, 2011 11:49 pm
Откуда: Минск

Re: Maserati Quattroporte VI (Prj. M156)/Ghibli (Prj. M157)

Сообщение Touring* » Вт июн 18, 2013 4:53 pm

Не сходится у меня в голове трезубец и дизельный мотор. Наверное, покупатели в Европе считают иначе.
Последний раз редактировалось Touring* Вт июн 18, 2013 5:00 pm, всего редактировалось 2 раз(а).
Touring*
Почетный альфист
 
Сообщения: 5262
Зарегистрирован: Пт июн 06, 2008 11:43 pm

Re: Maserati Quattroporte VI (Prj. M156)/Ghibli (Prj. M157)

Сообщение Typhoon » Вт июн 18, 2013 4:57 pm

Touring* писал(а):Не сходится у меня в голове трезубец и дизельный мотор. Наверное, покупатели в Европе считают иначе.


Ничего, скоро еще добавится SUV Леванте на базе GC и тогда получим эффект возмущения фанатов Порше в 2002г., когда вышел Кайен )
Аватара пользователя
Typhoon
Olds Cool
 
Сообщения: 22959
Зарегистрирован: Пн апр 21, 2003 8:34 pm
Откуда: AlfaPlanet
Авто: 81-714/717

Re: Maserati Quattroporte VI (Prj. M156)/Ghibli (Prj. M157)

Сообщение Suspense » Вт июн 18, 2013 5:02 pm

Touring* писал(а):Не сходится у меня в голове трезубец и дизельный мотор. Наверное, покупатели в Европе считают иначе. И чем эта машина обыграет 535d в хорошей комплектации.
10 лет назад так говорили о Ягуаре. И ничего, земля не перевернулась.
Ждём дизельную Феррари.
Изображение
Аватара пользователя
Suspense
Бэстший
 
Сообщения: 22665
Зарегистрирован: Чт авг 31, 2006 12:50 pm
Откуда: Москва

Re: Maserati Quattroporte VI (Prj. M156)/Ghibli (Prj. M157)

Сообщение Touring* » Вт июн 18, 2013 5:07 pm

В корпоративные парки им не пролезть. Европейскому частнику, если это уж дизель, надо дать кузов универсал. Всё же это очень рациональный сегмент машин на каждый день. Универсала нет. Чем эта машина обыграет универсал 535d в хорошей комплектации?
Touring*
Почетный альфист
 
Сообщения: 5262
Зарегистрирован: Пт июн 06, 2008 11:43 pm

Пред.След.

Вернуться в Maserati

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group. Color scheme by

Русская поддержка phpBB Яндекс.Метрика