acab писал(а):Маааакс, спасибо за перевод в новом разделе.
Однако, на скока знаю - там обычная турбина ккк к04 или чтото типа такого как на новых джульеттах. нет там изменяемой геометрии. проверил на ёпере новом.
+ там установлена какая то крутая система типа антилага\флэтшифта\ланчкантроля, чтобы можно было раздуваться быстро, если верить английской версии того что написано.
А как ты проверил? Турбина не бьется с Джульеттой со старым мотором 1,75. Она идентична с Джульеттой QV MY2013, которую еще официально не представили, и на которой будет стоять алюминиевый мотор 4С.
И почему не доверять материалу из журнала, который проводит ежегодный конкурс Двигатель года?

В журнале написано - the single
variable-vane BorgWarner charger delivers up to 21.75 psi of boost pressure.
А вот рисунок с сайта ККК, у них имеется турбина с изменяемой геометрией как раз под мощность Альфы

For the toughest demands on dynamic driving per formance – paired with impressively low fuel consumption – we offer our BV range of turbocharging systems with variable turbine geometry.
BorgWarner was the first manufacturer in the world to offer VTG turbochargers for gasoline engines in mass production. Here, we employ materials and designs that are optimally tuned to the high thermal loads in gasoline engines and have developed a robust VTG mechanism that works reliably even in the toughest of conditions. Our BV turbochargers also employ a CFD-optimized vane design and thereby offer excellent efficiency.
For fast turbine vane adjustment and lag-free adjustment to the respective engine operation point, electrical actuators are used. Water-cooled bearing casings make the BV turbocharging systems suitable for use in applications with high levels of thermal stress.