Londonz писал(а):Англичане как бы намекают
Confirmed it's a problem with the steering angle sensor - apparently it doesn't initialize properly on startup. It still shows the steering angle when plugged into Examiner but it's on the way to failure. The ECU disables all the fancy electronic goodies because it doesn't know how far the wheel has been turned.
Good thing is it'll be fixed under warranty. The Mito shares the same part as the Grande Punto and I've read about similar failures on fiatforum.com. The sensor's an integral part of the electric power steering unit and that thing costs almost 1000 quid
Ну может стоит документацию поднять? Подрулеввой тоже не копейки стоит ) Коды не указывают на неисправность, а лишь указывают направление куда двигаться. В рулевой колонке электроусилитель руля, ты на него грешишь?
На 99% авто датчик поворота рулевого колеса именно в подрулевом. Я не уверен, что в той древности, откуда родом МиТо и ГП что-то могло поменяться. Надо смотреть электросхему, чтобы не гадать.