[quote="acab"]Дождались окончательно.
Вышла версия MS2/Extra 3.3.0, куда добавили достаточно полную поддержку бортовой CAN сети Fiat/Alfa Romeo/Lancia.
Теперь приборка не пишет о том, что иммобилайзер не работает

А так же — блок ABS заработал. Жаль систему стабилизации и круиз контроля пока не получится сделать. Хотя кто знает, может я напьюсь энергетика и напишу криво работающий код

!
Ссылка для скачивания последней прошивки
тут.
Вот с сайта ченджлог с основными изменениями:
- Код: Выделить всё
General
Add new error-checked serial communications.
Re-arrange user interface like MS3.
Expose MAF calibration as a curve.
Expose Baro correction curve. (*)
Expose air density correction curve. (*)
Rewrite rev limiters. (*)
MAT/CLT blanding option.
MAP sampling.
Boost control sensitivity slider. (*)
Add more CAN add-on settings. (*)
Group local/remote settings for some features. (*)
Add CAN broadcasting.
Injector settings clarifies PWM current limiting or not.
Idle
Rewrite idle control settings. (*)
Clarify valve type and open/closed loop. (*)
Add closed-loop idle sensitivity slider. (*)
Allow stepper idle to home in open direction.
Add 'hold-current' option for stepper idle.
Support stepper idle on Microsquirt (requires add-on board.)
PWM idle dithering for greater precision at higher frequencies.
Add initial values table.
Idle-advance additions.
A/C idle-up.
Ignition
Rewrite 'toothed wheel' mode.
Fixup 32-2 spark outputs.
HD32-2 support and MAP sensor phase detection.
Add 'wasted-COP' option.
Rewrite Chrysler 2.2/2.5 decoder.
Add Miata 36-2 decoder.
Add custom oddfire angles.
Rewrite rotary settings. (*)
Noise filtering polarity check always-on if possible. Removed setting.
Changed polarity of Microsquirt WLED when used as a single coil to match MS3. (*)
Diagnostics
Rewrite injector / spark test mode.
Add I/O test mode.
Add display or I/O pins in use.
Add fuel and spark calculations summary pages.
[/quote
Тебе дешевле и проще питащить машину к нам к максу и если железо не гуано тачка повалит и все будет работать