Thesis Limousine от ателье Stola

Новые модели, концепты и прототипы

Модераторы: Typhoon, russiangirl, Лютег

Thesis Limousine от ателье Stola

Сообщение cоlombо » Вс фев 22, 2004 8:28 pm

В Женеве пройдет презентация лимо на базе Тезиса.
Изображение

Возможно Стола занималась изготовлением Thesis Limousine для президента Кампи.
Изображение
Изображение
Изображение
И хотя официально объявлено, что у машины президента установлен 3,0V6, известно, что под капотом спрятан 3,5V6, с расходом топлива около 30 л/100 км и ограничением скорости 130 км/ч.
cоlombо
Почетный альфист
 
Сообщения: 15233
Зарегистрирован: Чт июн 05, 2003 1:08 pm

Сообщение cоlombо » Ср фев 25, 2004 10:02 pm

Going back to Turin’s coach-builders old tradition, also this year, on the occasion of the 74th Geneva Motor Show, we manufactured our prototype, deriving from Lancia Thesis.
This choice is not fortuitous, in fact, falling the 85th year of Stola Company foundation, we wanted to honour our customer Lancia, that in 1919 committed us the manufacturing of the Lambda show car.
The name of this prototype is “S 85”, where “S” stands for Stola and “85” refers to the years of the Company.

With this prototype, we intend to show to the Customers our experience in the engineering and CAE field and in the use of the virtual simulating, reaching:

the maximum use of the body structure of the present project;
the structural rigidity suitable to the segment of belonging, reducing as much as possible the performing decrease in comparison to the original car, due to the wheel base lengthening;
the optimum exploitation of the available spaces for the habitability.
The changes we’ve introduced on the EXTERIOR are quite evident: we lengthened the original car of 600 mm, and in order to avoid the profiling defects of the classical limousines, among roof interior covering, glass surfaces and side panels, we revised the surfaces on the 3 axles, so that the prototype doesn’t seem lengthened but perfectly and harmoniously built.
Interesting is the painting, that has been performed bicolour: amaranth on very deep amaranth. With this choice we intended to revive a very popular tradition of the Thirties and Forties.
A lot of care has been devoted to the manufacturing of the INTERIORS, that make this prototype absolutely sophisticated and exclusive.
The rear floor is completely flat and in wood, the interior covering is in Frau leather, the two rear seats are completely adjustable. Moreover, the car is equipped with other accessories: a drink cooler, a special diffused interior lighting and the sophisticated LWD Mobile Car System, engineered and performed by Informatica Delta S.p.a. (http://www.informaticadelta.it ).
This last item represents a portable “travel solution” extremely complete and suitable to any professional need. In fact, besides the GPS system equipment, it allows to use whatever “office application”, guaranteeing the connection to Internet and to the company itself sending and receiving mails or faxes from everywhere. In the end, it allows to watch movies on DVD, to play at video games and to listen to a CD or a file MP3.

This custom-built car can be produced, on request, according to the customer’s personal demands, including the armour plating.
cоlombо
Почетный альфист
 
Сообщения: 15233
Зарегистрирован: Чт июн 05, 2003 1:08 pm

Сообщение cоlombо » Вс фев 29, 2004 2:50 pm

Итальянский ответ массовому Maybach, правда двигатель не дотягивает до уровня.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

TECHNICAL FEATURES
ENGINE:
3.200 cc V624v
Kw (CV-CE) A r-min 169 (230) 6200
WHEELS:
FRONT:245/45 ZR 18 96Y GOODYEAR
REAR: 245/45 ZR 18 96Y GOODYEAR
BRAKES:
FRONT: Disc brakes auto ventilating Ø mm 305 x 28
REAR: Disc brakes auto ventilating Ø mm 281 x 22
SUSPENSION:
FRONT: independent multilink, longitudinal arms, helical springs and telescopic dampers (Skyhook), anti-roll torsion bar
REAR: independent multilink, helical springs and telescopic dampers (Skyhook), anti-roll torsion bar
WEIGHT: KG. 2030
DIMENSIONS:
LENGTH mm 5488
WIDTH mm 1830
HEIGHT mm 1465
ACCELARATION: from 0 to 100 km/h sec. 9.2
TOP SPEED: 230 Km/h

THANKS:
•CENTRO STILE LANCIA, for the assistance on style development, colour choice and materials;
•COSTRUZIONI SPERIMENTALI FIAT AUTO, for the assistance in the mechanical parts set-up and on the road tests;
•GOODYEAR, for supplying the tyres;
•INFORMATICA DELTA S.p.a, for supplying the Mobil Car System
cоlombо
Почетный альфист
 
Сообщения: 15233
Зарегистрирован: Чт июн 05, 2003 1:08 pm

Сообщение Typhoon » Вс фев 29, 2004 4:32 pm

Ну, по крайней мере на фото этот чемодан выглядит гармоничнее Майбаха :P

А с движком смешно, действительно: ставить на такой сарай V6-это издевательство над имиджем потенциального клиента :D Ладно бы V6 БиТурбо-а того голый атмосферник! :oops: Лянче просто необходим V8-тем более при наличии модели Тезис! Изображение
Аватара пользователя
Typhoon
Olds Cool
 
Сообщения: 22959
Зарегистрирован: Пн апр 21, 2003 8:34 pm
Откуда: AlfaPlanet
Авто: 81-714/717

Сообщение cоlombо » Вс фев 29, 2004 4:45 pm

Самое интересное, это то, что Тезис по немецкой классификации попадает в одну нишу с Мерседесом S, BMW7, Audi A8!!! Я не знаю по каким они причинам включают Тезис в эту нишу (шикарная отделка или немцы понимают, что достойных конкурентов в Тезису в Е-классе нет) но без мощного двигателя продаж не будет. Даже у такого гармоничного лимо.
cоlombо
Почетный альфист
 
Сообщения: 15233
Зарегистрирован: Чт июн 05, 2003 1:08 pm

Сообщение Typhoon » Вс фев 29, 2004 4:53 pm

Могли бы у Мазера забрать старый добрый V8 БиТурбо-это просто первое, что на ум пришло. А вообще-то пустили на самотек Лянчу-горько смотреть... Изображение
Аватара пользователя
Typhoon
Olds Cool
 
Сообщения: 22959
Зарегистрирован: Пн апр 21, 2003 8:34 pm
Откуда: AlfaPlanet
Авто: 81-714/717

Сообщение cоlombо » Вс фев 29, 2004 5:06 pm

Да у них там замкнутый круг получается. Фиат не хочет вкладывать деньги в Лянчу из-за того, что ее практически не покупают, но с другой стороны, кто же ее купит если рестайлинг той же Либре до сих пор не сделали, новые дизели не поставили, блин да 2,0 Софт турбо от Тезиса не поставили.
Я вот не помню писал или нет о том, что в свое время существовал проект Либра ХФ. Двигатель там был 2,4 JTD, но еще 10 клапанный, мощность 180 л.с. На машине была установлена спортивная подвеска, как пишут управляемость у нее была отличная. Но.... Руководство отклонило этот проект из-за боязни создать конкуренцию 156.
cоlombо
Почетный альфист
 
Сообщения: 15233
Зарегистрирован: Чт июн 05, 2003 1:08 pm


Вернуться в Настоящее и будущее

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group. Color scheme by

Русская поддержка phpBB Яндекс.Метрика