FIAT Panda III

Новые модели, концепты и прототипы

Модераторы: Typhoon, russiangirl, Лютег

Re: FIAT Panda III

Сообщение cоlombо » Вт апр 24, 2012 7:32 am

master_of_shadows писал(а):
max_pershin писал(а):Зайди в епер, там все расписано, с ценами.

На сколько я понимаю это оно 55228221?


Оно
cоlombо
Почетный альфист
 
Сообщения: 15233
Зарегистрирован: Чт июн 05, 2003 1:08 pm

Re: FIAT Panda III

Сообщение flavor » Вт апр 24, 2012 9:23 pm

ну так нормальная цена !
Сообщение никем не заговорено!
Аватара пользователя
flavor
флудный сын
 
Сообщения: 14819
Зарегистрирован: Пн янв 16, 2006 11:23 pm
Откуда: 7-ой класс общеобразовательной школы
Авто: Tesla 3 performance

Re: FIAT Panda III

Сообщение master_of_shadows » Ср апр 25, 2012 1:15 am

flavor писал(а):ну так нормальная цена !

У меня был корыстный интерес сравнить с прямым впрыском. Целиком оно дешевле, но во впрыске форсунки можно менять отдельно. А здесь почему-то гидравлические толкатели идут целым блоком :? .
Интересно какова живучесть этого блока...
master_of_shadows
альфавладелец
 
Сообщения: 218
Зарегистрирован: Вс авг 01, 2010 7:12 am

Re: FIAT Panda III

Сообщение cоlombо » Ср апр 25, 2012 7:07 am

master_of_shadows писал(а):
flavor писал(а):ну так нормальная цена !

У меня был корыстный интерес сравнить с прямым впрыском. Целиком оно дешевле, но во впрыске форсунки можно менять отдельно. А здесь почему-то гидравлические толкатели идут целым блоком :? .
Интересно какова живучесть этого блока...


По Днепропетровску Джульетта ездит второй год, без нареканий
cоlombо
Почетный альфист
 
Сообщения: 15233
Зарегистрирован: Чт июн 05, 2003 1:08 pm

Re: FIAT Panda III

Сообщение master_of_shadows » Ср апр 25, 2012 9:22 pm

max_pershin писал(а):По Днепропетровску Джульетта ездит второй год, без нареканий

Я и в гугле не смог найти ни одного случая ремонта/замены. А интересно было бы почитать как да что.
master_of_shadows
альфавладелец
 
Сообщения: 218
Зарегистрирован: Вс авг 01, 2010 7:12 am

Re: FIAT Panda III

Сообщение cоlombо » Пт апр 27, 2012 8:16 am

max_pershin писал(а):План продаж на 2012 год (включая Панда Классик, это прошлое поколение) - 230 тыс. шт.

Panda Van, Panda 4x4 - продажи начнутся в 1 квартале этого года.


Уточненные данные
4x4 станет доступна начиная с 3 квартала
Машины на альтернативных видах топлива со 2 квартала
cоlombо
Почетный альфист
 
Сообщения: 15233
Зарегистрирован: Чт июн 05, 2003 1:08 pm

Re: FIAT Panda III

Сообщение bad_Q » Вт июн 19, 2012 2:30 pm

Изображение
Изображение
Аватара пользователя
bad_Q
я себя иногда пугаю!
 
Сообщения: 664
Зарегистрирован: Пт фев 25, 2011 11:49 pm
Откуда: Минск

Re: FIAT Panda III

Сообщение bad_Q » Вт июн 26, 2012 4:52 pm

max_pershin писал(а):4x4 станет доступна начиная с 3 квартала

Изображение

Изображение
Изображение
Аватара пользователя
bad_Q
я себя иногда пугаю!
 
Сообщения: 664
Зарегистрирован: Пт фев 25, 2011 11:49 pm
Откуда: Минск

Re: FIAT Panda III

Сообщение cоlombо » Пт авг 24, 2012 3:32 pm

Изображение


Цена 17950 евро за дизельную версию, первым клиентам скидка 1500 евро. Машина уже в продаже в Австрии
cоlombо
Почетный альфист
 
Сообщения: 15233
Зарегистрирован: Чт июн 05, 2003 1:08 pm

Re: FIAT Panda III

Сообщение LeKuba » Пн авг 27, 2012 1:05 am

max_pershin писал(а):Изображение


Цена 17950 евро за дизельную версию, первым клиентам скидка 1500 евро. Машина уже в продаже в Австрии



Ну, в принципе... Yeti 4x4 стоит от 30000 $

Панда II 4x4 стоила 16 000 евро с 1.2
156 2.0 > 156 2.5 > 159 3.2 q4 > Panda 4x4
LeKuba
альфавладелец
 
Сообщения: 744
Зарегистрирован: Вс дек 04, 2011 3:33 am
Откуда: Харьков
Авто: Panda 1.2 4x4

Re: FIAT Panda III

Сообщение bad_Q » Ср авг 29, 2012 6:46 pm

Fiat Panda 4x4 debuts in world preview at the Paris Motor Show

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

-The only 4WD car in its segment
-The Fiat mini-SUV has an original style and compact dimensions
-"Torque on demand" four-wheel drive and Electronic Locking Differential function
-Two engine versions available: 85 HP 0.9 TwinAir Turbo and 75 HP 1.3 MultiJet II
-New suspensions for top-in-class comfort
-The most comprehensive range in the category: Trekking and Natural Power versions coming soon
-The new Fiat Panda 4x4 - the only A segment four-wheel drive model - will be making its debut at the forthcoming international Paris Motor Show.

The successor to a bestseller which first appeared almost 30 years ago, today's third-generation four-wheel drive Panda is a perfect interpretation of the spirit of the times, proving itself able to unite consolidated off-road capabilities with a refined design and compact, efficient architecture. The Panda 4x4 is the superlative expression of the model's great versatility, a genuine "Super Panda", ready to tackle mountain mule tracks and the urban jungle with the same cool.

In addition to standard equipment able to satisfy the most demanding of customers, from a technical point of view, the new Panda 4x4 improves itself once again and reasserts its admirable capacity to compete with off-road cars of much greater dimensions (as well as much higher prices).

Style and dimensions

With five doors, the car is 368 centimetres long, 167 centimetres wide and 160 centimetres high. The wheelbase is 230 centimetres long. It has a front track of 141 centimetres and a rear track of 140.

For the look of the new Panda 4x4, Fiat Centro Stile designers started from the idea of consolidating its purely functional design features, adding small details that convey the image of an extremely sophisticated multifunctional mini SUV. Looks are strongly characterised by the marked geometric lines of the front and rear bumpers with aluminium colour cosmetic inserts to underline the presence of metallic protection under the body.

Unlike the previous generation, the tailpipes of the new Panda 4x4 seamlessly follow the lines of the body and ensure complete protection for the lower part of the car. Two body colours now complement the existing colour palette to enhance its 4x4 looks: Sicilia orange (pastel) and Toscana green (metallic).

The interiors pick up the solutions adopted on 4x2 versions with some important innovations: a new green fascia variant framing the instruments and the large storage pocket, fabric seats with a special design in three colour variant (green, beige, orange) and eco-leather details, front and rear door panels also with eco-leather inserts and finally a high console over the central tunnel which adds a further storage compartment to the 14 already present on 4x2 versions.

"Torque on demand" four-wheel drive and ELD (Electronic Locking Differential) function

The Panda 4x4 is equipped with a "Torque on demand" transmission system with two differentials and electronically controlled coupling. This is a permanent four-wheel drive system managed by an electronic control unit which, by analysing vehicle signals, distributes traction on the front and rear axle homogenously and proportionally according to road grip conditions. The advantages of this system are entirely automatic operation and no maintenance.

The Panda 4x4 features the ESC (Electronic Stability Control) system with ELD (Electronic Locking Differential) function as standard. This system provides additional assistance while driving and setting off uphill on slippery terrain (snow, ice, mud etc.). More specifically, the ELD acts by braking the wheels with poor grip (or those slipping more than the others), thereby transferring the drive force to those which have more grip on the ground. This function can be activated manually by pressing the button behind the gear lever and operates below 50 km/h.

Engine versions

Two engine versions for the Fiat Panda 4x4 will be available, both with Start&Stop: the new 85 HP 0.9 TwinAir Turbo and the 75 HP 1.3 MultiJet II diesel. With respect to the 1.2 Fire of the previous generation, the TwinAir Turbo has 40% more torque. This in combination with the special six-speed gearbox with low-range first gear ensures much better uphill starts, quality when starting, flexibility and pick-up. A similar improvement is found on the MultiJet II engine, where torque is increased by 30%.

Suspension

The suspension system of an all-wheel drive car has two main tasks to fulfil. It must ensure all typically 2WD features such as passenger comfort, handling, road hold and safety, and at the same time it must provide better characteristics for tackling any type of terrain, particularly off-road. Engineers worked on these parameters to reach both objectives. Levels of absolute excellence have been reached with a particular eye to comfort and off-road performance. For this reason, two tried and tested layouts were chosen: an independent MacPherson arrangement at the front and an interconnected wheel with torsion beam layout at the rear, specifically developed for the four-wheel drive version. With respect to the semi-trailing arm solution of the previous generation, the rear suspension is lighter and provides better ride and acoustic comfort with the same off-road performance as before.

Equipment

Elegant looks combined with real off-road mechanics. Here is, in brief, the spirit of the new model which continues the extraordinary success of the previous Panda 4x4 and is destined to be the benchmark in this particular market segment thanks to its refined style, attention to detail and comprehensive equipment. This is demonstrated by a complete and unique range of standard equipment: ESC system with ELD, manual climate control system, CD/MP3 radio, 15" burnished alloy rims, 175/65 R15 M+S tyres, electric rear-view mirrors, central locking system with remote control and rear head restraints. A vast range of optional equipment and accessories is available, to further enhance its mainly urban or off-road use as required.

Trekking and Natural Power: the Panda family gets bigger

The Panda has the most extensive, versatile range in its category, and to confirm this two important new Panda family members will be making their debut in Paris: the Trekking and Natural Power versions. The first is the link between the 4x2 and the 4x4 version by combining off-road looks with smart front-wheel drive by implementing Traction+ technology. This is an innovative traction control system, which improves handling on slippery terrain guaranteeing excellent performance when setting off. There is also the new Panda Natural Power equipped with a dual fuel (methane and petrol) 80 HP 0.9 TwinAir Turbo engine to combine all the running cost and eco-friendly advantages of methane with Turbo TwinAir technology for excellent fuel consumption, emission and performance values.
Изображение
Аватара пользователя
bad_Q
я себя иногда пугаю!
 
Сообщения: 664
Зарегистрирован: Пт фев 25, 2011 11:49 pm
Откуда: Минск

Re: FIAT Panda III

Сообщение cоlombо » Пн дек 03, 2012 9:56 am

Изображение
cоlombо
Почетный альфист
 
Сообщения: 15233
Зарегистрирован: Чт июн 05, 2003 1:08 pm

Re: FIAT Panda III

Сообщение cоlombо » Чт сен 26, 2013 8:11 pm

Panda 100HP

Изображение
cоlombо
Почетный альфист
 
Сообщения: 15233
Зарегистрирован: Чт июн 05, 2003 1:08 pm

Re: FIAT Panda III

Сообщение _Lonely_ » Чт сен 26, 2013 8:46 pm

max_pershin писал(а):Изображение


дайте две! :what
L&C2A
Аватара пользователя
_Lonely_
Почетный альфист
 
Сообщения: 8070
Зарегистрирован: Пн мар 03, 2008 9:39 pm
Откуда: Танелорн
Авто: alba nelle Alpi

Re: FIAT Panda III

Сообщение YuriV6 » Чт мар 06, 2014 9:50 pm

На мотор-шоу в Женеве Fiat представил полноприводную модификацию Panda Cross

В стандартное оснащение автомобиля вошел подключаемый полный привод , а также электронная система стабилизации, расширяюшая возможности автомобиля при старте и движении на скользкой дороге. Кроме того, у Panda Cross есть селектор режимов трансмиссии.

Внешне автомобиль отличается от стандартной версии Panda аэрообвесом, в состав которого вошли пластиковые кузовные панели, расширенные арки, модифицированные рейлинги на крыше и новые противотуманные фары. Дополнительной для внедорожной Panda можно дозаказать мультимедийную систему Blue&Me, климат-контроля, и кожаную обивку сидений.

В движение автомобиль приводится одним из двух моторов на выбор. В базовой комплектации это 0,9-литровый 90-сильный TwinAir. В более дорогих комплектациях у новинки 1,3-литровый 80-сильный MultiJet.

Изображение

Изображение

Что от Мультиплы в ней есть :D
The All-Father wove the skein of your life a long time ago. Go and hide in a hole if you wish, but you won't live one instant longer. Your fate is fixed. Fear profits a man nothing.
Аватара пользователя
YuriV6
альфавладелец
 
Сообщения: 1206
Зарегистрирован: Пн апр 11, 2005 10:35 pm
Откуда: Moscow
Авто: 156 V6

Пред.След.

Вернуться в Настоящее и будущее

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group. Color scheme by

Русская поддержка phpBB Яндекс.Метрика