Fiat Group. Достижения/неудачи

Новые модели, концепты и прототипы

Модераторы: Typhoon, russiangirl, Лютег

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение Nuvola » Вт май 27, 2008 6:08 pm

Тему с крайслером давно уже проехали. драйв ру как всегда на высоте в плане оперативности.

еще 23 числа Маркионе (канадец по паспорту) уже провел переговоры с канадскими чиновкиками о производстве альф в онтарио, и это наиболее вероятный вариант развития событий.
http://www.italiaspeed.com/2008/cars/al ... /2305.html
Аватара пользователя
Nuvola
альфавладелец
 
Сообщения: 789
Зарегистрирован: Сб окт 29, 2005 4:45 pm
Откуда: 4 скорый

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение CARmanник » Пн июн 02, 2008 2:49 pm

"The market fell by almost 20 percent compared with 2007," Fiat's CEO Sergio Marchionne told journalists on the sidelines of a conference. "We'll see that in May's data."

Marchionne reiterated that Fiat's share of the market was fundamentally stable and the company would meet its targets for 2008.

In April Italy's new car sales fell by 2.86 percent. Fiat, whose three main brands control about a third of the market, bucked the trend with a 1.4 percent rise.

Marchionne had said last week Fiat should be able to defend its market share in its home market despite an expected sharp drop in sales in May.

Отаке...
Alfa Romeo, Cuore Sportivo, Dolce Vita - вот как выглядит счастье!
Аватара пользователя
CARmanник
альфавладелец
 
Сообщения: 635
Зарегистрирован: Пт авг 13, 2004 2:42 pm
Откуда: любимый Харьков
Авто: Classica domani

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение Touring* » Пт июн 27, 2008 11:49 pm

Как написал один из читателей/писателей на италиспид форуме, и я с ним согласен:

- ФИАТ по прежнему сильно зависим от итальянского рынка, что в долгосрочной перспективе не есть хорошо;
- ФИАТ отстает от немцев-конкурентов на пару лет в плане внедрения последних актуальных технологий;
- Имидж массовых бредов концерна на основных рынках (в особенности в Германии и Британии) ниже, чем у ближайших немецких конкурентов;
- ФИАТ самый малый по размеру из европейской большой 6-ки;
- ФИАТ не успел закрепиться на развивающихся рынках в 2000-х;
- Alfa и Lancia по прежнему нуждаются в серьезных инвестициях, чтобы полноценно конкурировать в своем классе;
- В целом, ФИАТ так или иначе уже выкарабкался и очевидно выживет в будущем, но, несмотря на оптимизм руководства, трудно назвать его позицию особенно сильной.

Ремарка - пишу, не чтобы пнуть, но чтобы рельно взглянуть на состояние дел.
Touring*
Почетный альфист
 
Сообщения: 5305
Зарегистрирован: Пт июн 06, 2008 11:43 pm

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение cоlombо » Сб июн 28, 2008 10:03 am

Из последней презентации от 11 июня.
Fiat Group: "Building a world-class competitor", Paris, June 11, 2008

Key launches in 2008
Automobiles: Fiat Fiorino, Lancia Delta, Alfa MiTo, Maserati GTS, Ferrari California...
Powertrain: 1.6 Multijet, 1.8 DI Turbo, 1.9 JTDM Twin-stage Turbo

...and plenty of news in 2009-10
Automobiles: Fiat Future Panda & B-Compact (plus New City Car & New Multipla as additions vs. Lingotto plan), Lancia Future Ypsilon, Alfa Romeo Future C-Segment, C-Crossover & 169...
Powertrain: 2-cylinder gas engine, New V6 gas engine, New 635 dry dual-clutch transmission, Multiair technology, Multijet II
cоlombо
Почетный альфист
 
Сообщения: 15233
Зарегистрирован: Чт июн 05, 2003 1:08 pm

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение cоlombо » Сб июн 28, 2008 10:29 am

MULTIAIR FIRE ENGINE
CRF conducts continuous research into reducing
CO2 emissions and the consumption of petrol
engines. In 2006, work focused on the development
and industrialisation of Multiair technology for electro-
hydraulic valve control, which enables consumption
and CO2 emissions to be reduced at the same
time, as well as improving engine performance (especially
in terms of fun-to-drive).
The first step of activities required to industrialise
the technology on the Fire 1.4 16v engine has been
completed; in particular, the architecture of the
Multiair module for valve actuation has been optimised,
taking into account production, functionality
and cost-related constraints.
The development stage for the creation of the HW
and SW to generate the control system for future
production in collaboration with the core suppliers
of the system was also completed.
There are 3 potential applications for systems that
will be produced in 2009: an aspirated version and
two turbocharged versions of the Fire 1.4 16v
engine; these versions will gradually replace the
equivalent engines that use traditional distribution
systems.
The availability of low-consumption petrol engines
combined with the reliable, low-cost technologies
currently available to treat exhaust fumes, represents
an extremely important step towards achieving
objectives to reduce CO2 emissions on mediumsmall
segment vehicles.

Что мы получим
1370 см.куб., распределенный впрыск, Евро5, Мощность 135 и 165 л.с. Момент 213 и 218 Нм. Выпуск с сентября 2009 года.
Заменяются моторы 1,4 Турбо 120 и 150 л.с. момент 200 Нм. Будут выпускаться до декабря 2009 года.

DIESEL MULTIJET II INJECTION SYSTEM
Over the course of the year, the pre-development
stage of the new Multijet II injection system for diesel
engines was completed.The system will be introduced
into production by Magneti Marelli in mid 2008, and its
first application will be on the new 1.3 SDE Euro 5
engine.The Multijet II system uses a solenoid injector
with a newly-conceived servo-valve, which manages
the multiple injection process, previously developed
with the Multijet, but without any limitations to the distance
between consecutive injections. Pre-injection can
now be achieved “together” with the main injection
(injection rate shaping) and is close-coupled after injection,
with considerable advantages to the control of
particulate and NOx emissions.
The injection pump has also been redesigned, adopting
a new actuator to control flow and therefore injection
pressure, based on the use of a petrol injector, and
resulting in significant advantages in terms of costs.
Managing the control of the new hydraulic components
(injector and pump) has enabled the development
of new control algorithms which will be implemented
in an advanced control unit, able to meet all
the control requirements of the anti-emission systems
envisaged for Euro 5 engines.
Consequently, the Multijet II system makes a significant
contribution to achieving Euro 5 emission standards
as well as enabling further evolution towards
Euro 6, guaranteeing at the same time a reduction in
the cost of the Common Rail system, a determining
factor for the market competitiveness of small displacement
diesel engines.

Что мы получим
Моторы 1,3
Fixed-geometry turbo engine
(75hp & 190Nm)
Variable-geometry turbo engine
(95hp & 230Nm)
cоlombо
Почетный альфист
 
Сообщения: 15233
Зарегистрирован: Чт июн 05, 2003 1:08 pm

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение Typhoon » Вт июл 08, 2008 8:16 pm

Fiat закроет четыре завода в Италии

Fiat SpA, крупнейший автопроизводитель в Италии, закроет четыре из шести своих заводов в сентябре—октябре 2008 года из-за падения объемов продаж.
Будут закрыты заводы Мирафиори, Термини, Имересе, Помиглиано и Мэлфи, сообщила компания сегодня. На этих заводах работает около 22 тыс. человек, то есть около 75% сотрудников Fiat в Италии.
Продажи Fiat в Европе сократились на 19,5% в июне, сокращение происходит шестой месяц подряд.
Котировки акций Fiat упали на €0,685, или на 6,6%, до €9,64. // Bloomberg
Аватара пользователя
Typhoon
Olds Cool
 
Сообщения: 22959
Зарегистрирован: Пн апр 21, 2003 8:34 pm
Откуда: AlfaPlanet
Авто: 81-714/717

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение Touring* » Вт июл 08, 2008 9:26 pm

Немножко по другому :)

ФИАТ планирует отправку работников ряда своих заводов в вынужденный оплачиваемый отпуск из-за спада продаж в Европе и мире. Программа коснется заводов Mirafiori в Турине, Termini Imerese в Сицилии, Melfi и Pomigliano в центральной Италии, и заводов CNH Global NV в Турине и Имоле.

Так, на заводе Mirafiori будет остановлена одна сборочная линия на 1 неделю в сентябре, октябре и ноябре. Эти остановки не затронут производства Alfa MiTo.

Termini Imerese, производящий Lancia Y, остановится на 1 неделю в октябре, 2 недели в ноябре.

Melfi, производящий Fiat Grande Punto, остановится на 1 неделю в августе, сентябре, октябре и ноябре.

Pomigliano, производящий Alfa 147 и 159, остановится на 2 недели в сентябре, 1 неделю в октябре и ноябре.

Заводы CNH Global NV остановятся на 2 последних недели в сентябре, 1 неделю в октябре, 2 недели в ноябре и 1 неделю в декабре.
Touring*
Почетный альфист
 
Сообщения: 5305
Зарегистрирован: Пт июн 06, 2008 11:43 pm

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение Лёня » Вт июл 08, 2008 10:04 pm

Touring* писал(а):Немножко по другому :)

ФИАТ планирует отправку работников ряда своих заводов в вынужденный оплачиваемый отпуск из-за спада продаж в Европе и мире. Программа коснется заводов Mirafiori в Турине, Termini Imerese в Сицилии, Melfi и Pomigliano в центральной Италии, и заводов CNH Global NV в Турине и Имоле.

Так, на заводе Mirafiori будет остановлена одна сборочная линия на 1 неделю в сентябре, октябре и ноябре. Эти остановки не затронут производства Alfa MiTo.

Termini Imerese, производящий Lancia Y, остановится на 1 неделю в октябре, 2 недели в ноябре.

Melfi, производящий Fiat Grande Punto, остановится на 1 неделю в августе, сентябре, октябре и ноябре.

Pomigliano, производящий Alfa 147 и 159, остановится на 2 недели в сентябре, 1 неделю в октябре и ноябре.

Заводы CNH Global NV остановятся на 2 последних недели в сентябре, 1 неделю в октябре, 2 недели в ноябре и 1 неделю в декабре.

туринг опередил :D
я пока по блумбергу ползал, да с народом общался....
вот оригинал.
July 8 (Bloomberg) -- Fiat SpA, Italy's biggest carmaker, will close four of its six auto plants in the country for three weeks between September and November because of slumping sales.
The closures will affect factories in Mirafiori, Termini Imerese, Pomigliano and Melfi, a company official said today. The sites employ a total of 22,000 people, or about three- quarters of Fiat Auto's Italian workforce.
Sales in Europe's second-biggest car market fell 19.5 percent in June, a sixth straight monthly decline, as record oil prices and a slowing economy put consumers off buying. Registrations at Turin-based Fiat declined 16.5 percent to 60,220 vehicles.
``The production cutbacks show the slowdown is going to have a strong impact on earnings,'' said Karim Bertoni, who helps manage $24.8 billion at Banque Syz & Co. in Geneva. ``The slowdown will be harsher and car sales even more disappointing.''
Fiat fell as much as 68.5 cents, or 6.6 percent, to 9.64 euros and was trading at 9.73 euros as of 10:40 a.m. in Milan. The stock has slumped 45 percent this year, cutting the company's market value to 11.9 billion euros ($18.7 billion).
The nine-member Bloomberg Europe Auto Manufacturers Index was down 3.3 percent, the most since Feb. 5.
Fiat said July 3 it would reduce production of its best- selling Daily truck, made by the Iveco SpA unit, by about 10 percent to 325 vehicles a day. The company said then it would also lay off about 6,000 workers for four days this month at the Melfi plant in southern Italy, which makes Grande Punto cars.
Lancia, Alfa
Of the other factories affected, the flagship Mirafiori site produces Fiat Multipla and Idea minivans, as well as Grande Puntos and the Lancia-branded Musa van. Termini Imerese makes Lancia small cars and the Pomigliano plant the upscale Alfa Romeo brand.
A decline in Italian auto sales is outstripping the rest of Europe as the government reduces cash incentives to replace older models just as the economy slows and crude oil trades above $140 a barrel, depressing sales.
Incentives last year helped boost registrations to a record 2.5 million, making the country Europe's No. 2 auto market after Germany. Growth in the continent's fourth-largest economy will stall this year, the government forecast July 2. The European Commission said on April 28 that Italy's economy will expand 0.5 percent this year, the slowest pace of the 15 nations sharing the euro.
Cutbacks `Inevitable'
``The cutbacks which will involve some thousands of Fiat workers were inevitable in the light of the Italian market slump,'' Enzo Masini, head of automotive affairs at the Fiom- Cgil trade union, said today in an e-mailed statement.
Fiat said that during the layoffs it will apply to have its workers paid by Cassa Integrazione Guadagni, a public fund financed by companies and the state.
PSA Peugeot Citroen SA, Europe's second-largest carmaker after Volkswagen AG, today said first-half sales volumes rose 4.6 percent to 1.85 million vehicles, helped by the 308 compact and growth in Latin America and Russia. The French market has also fared better than that in Italy, with registrations advancing 2.1 percent in June, helped by government payments to encourage purchase of smaller cars emitting less carbon dioxide.
Peugeot today declined as much as 4.9 percent to 30.40 euros, the sharpest fall since March 4. Renault SA, France's second-biggest carmaker, dropped 5.7 percent to 47.96 euros, the most since June 26.
Michelin, Leoni Fall
European autoparts companies were also lower as stocks were downgraded. Michelin & Cie., the world's second-largest tiremaker, fell as much as 7.1 percent to 44.38 euros, the worst slump since April 29, as Societe Generale SA forecast a slide demand from the truck market and switched to a ``sell'' recommendation.
Leoni AG, Germany's biggest manufacturer of auto cables, dropped 6.1 percent to 25.27 euros, the most since March 17, and Rheinmetall AG, a maker of pistons and engine blocks, was down 7.5 percent to 40.98 euros, the biggest tumble since Nov. 9, after Cazenove cut both to ``in line'' from ``outperform.''
жопа то вобщем у всех. интересно что будет с "большой тройкой" до них немного позже докатится. особенно интересен результат дебюта нео премиума "бесконечность" в европе :-D
People are strange when you're a stranger
Аватара пользователя
Лёня
Почетный альфист
 
Сообщения: 3475
Зарегистрирован: Пт июл 04, 2003 2:58 pm
Откуда: Санкт-Петербург
Авто: 166 fl

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение Xsi » Вт июл 08, 2008 11:48 pm

Touring* писал(а):Немножко по другому :)

ФИАТ планирует отправку работников ряда своих заводов в вынужденный оплачиваемый отпуск из-за спада продаж в Европе и мире. Программа коснется заводов Mirafiori в Турине, Termini Imerese в Сицилии, Melfi и Pomigliano в центральной Италии, и заводов CNH Global NV в Турине и Имоле.

Так, на заводе Mirafiori будет остановлена одна сборочная линия на 1 неделю в сентябре, октябре и ноябре. Эти остановки не затронут производства Alfa MiTo.

Termini Imerese, производящий Lancia Y, остановится на 1 неделю в октябре, 2 недели в ноябре.

Melfi, производящий Fiat Grande Punto, остановится на 1 неделю в августе, сентябре, октябре и ноябре.

Pomigliano, производящий Alfa 147 и 159, остановится на 2 недели в сентябре, 1 неделю в октябре и ноябре.

Заводы CNH Global NV остановятся на 2 последних недели в сентябре, 1 неделю в октябре, 2 недели в ноябре и 1 неделю в декабре.

Грустная новость, учитывая не самый хороший уровень продаж, только вылезли из жопы и на тебе опять...
AR 156 1,8
Аватара пользователя
Xsi
ветеран
 
Сообщения: 2981
Зарегистрирован: Чт июл 28, 2005 11:41 am
Откуда: Москва

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение cоlombо » Ср июл 09, 2008 3:56 pm

У фиата один из самых маленьких спадов среди производителей. Я думаю к таким же мерам прибегнут Пежо, Рено, Фольксваген. Те марки которые зависят от европейского рынка.

В Бразилии заводы фиат никто не собирается закрывать.
cоlombо
Почетный альфист
 
Сообщения: 15233
Зарегистрирован: Чт июн 05, 2003 1:08 pm

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение Touring* » Ср июл 09, 2008 8:22 pm

У VW в Европе все стабильно. Вот европейские продажи:

2007
Alfa 142,405 (70% от 1990)
Lancia 121,266 (40% от 1990)
Fiat 924,416 (69% от 1990)

BMW 690,177 + Mini 143,997 (229% от BMW 1990)
Audi 645,307 (175% от 1990)
MB 716,011 + Smart 94,085 (185% от MB 1990)

Opel 1,254,962 (81% от 1990)
VW 1,546,000 (110% от 1990)
Ford 1,220,392 (80% от 1990)
PSA 1,942,841 (113% от 1990)
Renault 1,195,925 (91% от 1990)

Korea (all manufacturers) 515,202 (2819% от 1990)
Japan (all manufacturers) 2,115,327 (133% от 1990)

Market 14,793,587 (109% от 1990)

сравнение идет с:

1990
Alfa 203,787
Lancia 300,087
Fiat 1,339,953

BMW 363,598
Audi 369,189
MB 438,077

Opel 1,548,255
VW 1,406,891
Ford 1,533,962
PSA 1,718,840
Renault 1,315,495

Korea (all manufacturers) 18,274
Japan (all manufacturers) 1,589,704

Market 13,516,728
Touring*
Почетный альфист
 
Сообщения: 5305
Зарегистрирован: Пт июн 06, 2008 11:43 pm

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение Touring* » Пт июл 11, 2008 5:10 pm

Также мировое производство:

2007 (суммарное)
1. Toyota: 9,366,000
2. GM: 8,902,252
3. Volkswagen: 6,191,618
4. Ford: 5,964,000
5. Hyundai: 3,961,629
6. Honda: 3,831,000
7. Nissan: 3,675,574
8. PSA: 3,428,400
9. Chrysler: 2,676,268
10. Fiat: 2,620,864

2006 (суммарное/легковые автомобили)
1. GM: 8,926,160 / 5,708,038
2. Toyota: 8,036,010 / 6,800,228
3. Ford: 6,268,193 / 3,800,633
4. Volkswagen: 5,684,603 / 5,429,896
5. Honda: 3,669,514 / 3,549,787
6. PSA: 3,356,859 / 2,961,437
7. Nissan: 3,223,372 / 2,512,519
8. Chrysler: 2,544,590 / 710,291
9. Renault: 2,492,470 / 2,085,837
10. Hyundai: 2,462,677 / 2,231,313
11. Fiat: 2,317,652 / 1,753,673
12. Suzuki: 2,297,277 / 2,004,310
13. Daimler: 2,044,533 / 1,275,152
14. Mazda: 1,396,412 / 1,169,640
15. Kia: 1,381,123 / 1,181,877
16. BMW: 1,366,838 / 1,366,838
17. Mitsubishi: 1,313,409 / 1,008,970
18. Daihatsu: 1,084,721 / 905,932
19. AvtoVAZ: 765,627 / 765,627
20. Fuji/Subaru: 587,274 / 507,552
21. Tata: 561,081 / 190,468
Последний раз редактировалось Touring* Пт июл 11, 2008 7:36 pm, всего редактировалось 1 раз.
Touring*
Почетный альфист
 
Сообщения: 5305
Зарегистрирован: Пт июн 06, 2008 11:43 pm

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение Touring* » Пт июл 11, 2008 6:02 pm

Если отсортировать только по легковым автомобилям:

2006
1. Toyota+Daihatsu: 7,706,151
2. GM: 5,708,038
3. Volkswagen: 5,429,896
4. Ford+Mazda: 4,970,303
5. Renault+Nissan: 4,598,356
6. Honda: 3,549,787
7. Peugeot+Citroen: 2,961,437
8. Hyundai: 2,231,313
8. Suzuki: 2,004,310
9. Fiat: 1,753,673
10. BMW: 1,366,838
11. Mercedes+Smart: 1,275,152
12. Kia: 1,181,877
13. Mitsubishi: 1,008,970
14. AvtoVAZ: 765,627
15. Chrysler: 710,291
16. Fuji-Subaru: 507,552
17. Tata: 190,468
Touring*
Почетный альфист
 
Сообщения: 5305
Зарегистрирован: Пт июн 06, 2008 11:43 pm

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение PenguiN » Пт июл 11, 2008 8:33 pm

Touring* писал(а):4. Ford+Mazda: 4,970,303
5. Renault+Nissan: 4,598,356
7. Peugeot+Citroen: 2,961,437


Чтобы это значило... один концерн?))
Аватара пользователя
PenguiN
альфавладелец
 
Сообщения: 830
Зарегистрирован: Сб июл 22, 2006 12:14 am
Откуда: Москва

Re: Fiat Group. Достижения/неудачи

Сообщение Touring* » Пт июл 11, 2008 9:49 pm

The Renault-Nissan alliance involves two global companies linked by cross-shareholding, with Renault holding 44.3% of Nissan shares, and Nissan holding 15% of Renault shares.

Ford holds a 33.9% stake in Mazda.

Toyota holds a 51% stake in Daihatsu hence having a controlling interest in the company.

In 1974 Peugeot S.A. acquired a 38.2% share of Citroën. In 1976 they increased their stake of the now bankrupt company to 89.95%, thus creating the PSA Group.
Touring*
Почетный альфист
 
Сообщения: 5305
Зарегистрирован: Пт июн 06, 2008 11:43 pm

Пред.След.

Вернуться в Настоящее и будущее

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group. Color scheme by

Русская поддержка phpBB Яндекс.Метрика