Модераторы: Typhoon, russiangirl, Лютег
Touring* писал(а):Как заявил шеф R&D BMW Klaus Draeger, внедрение пакета технологий EfficientDynamics помогло BMW уменьшить среднее значение выбросов СО2 по модельной гамме со 187 г/км в 2007-м году до 158 г/км в 2008-м.
За 2 последних года концерн BMW продал 1,1 миллиона автомобилей, оснащенных пакетом EffficientDynamics. В пакет входит старт-стоп система, система регенерации энергии при торможении и несколько других систем экономии энергии.
Defined писал(а):Хех, чтож такая злоба-то)))) Может пусть лучше они вольются куда-нибудь и детали двигателей для Альф будут делать
Defined писал(а):Хех, чтож такая злоба-то)))) Может пусть лучше они вольются куда-нибудь и детали двигателей для Альф будут делать
Touring* писал(а):Нет ничего зазорного в том, чтобы запросить финансирование, если есть шанс, что его предоставят на хороших условиях. Финансовые компании многих автопроизводителей сейчас в трудном положении из-за проблем с кредитованием. Ситуация в БМВ повторяет ситуацию в индустрии, в этом нет ничего удивительного, или какой-то специфической "вины" БМВ.
BMW was one of the most vocal carmakers to criticize the aid package being offered to the Detroit 3. The German carmaker said the aid package would only serve to “distort competition” in the industry and that it should be offered to more companies.
MUNICH -- BMW Group's design head Chris Bangle is quitting “to pursue his own design-related endeavors beyond the auto industry,” the German carmaker said Tuesday. Adrian van Hooydonk, head of design for BMW brand, will succeed Bangle. “Christopher Bangle has had a lasting impact on the identity of BMW Group's brands. His contribution to the company's success has been decisive,” said Klaus
In cooperation with BMW and LUK, AVL applied the Turbohybrid powertrain in the BMW 3-series demo vehicle. The initial powertrain consisted of the 1.6-liter turbocharged GDI engine; a crankshaft hybrid module with two clutches (only one of which was activated in this phase of the project) and a 20 kW motor electronically limited to 15 kW; a “diesel type” 6-speed manual transmission with a long axle ratio; a prototype hybrid controller; and a high voltage double layer capacitor module (334 kJ / 93 Wh), which can be easily replaced by a lithium-ion battery as alternative.
AVL is continuing to benchmark the initial Turbohybrid system. In addition, it plans to evaluate electric driving after changing the electrical storage module to a Li-ion battery pack. Use of a dual-clutch transmission, which offers further fuel efficiency, is also under consideration.
Вернуться в Настоящее и будущее
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей