Один разок Лянчу выставлю
Добавлено: Чт дек 02, 2004 8:24 pm
Массовый психоз в Украине навеял на меня это чудо. Вопросы обычные.
Форум для крепких духом и больных на голову <-> Alfa è una macchina per la gente forte di spirito e debole di testa
http://alfisti.ru/phpBB3/
he prototype of the Lancia Flaminia, created by Pinin Farina, was inspired by the 1955 Florida, a custom-built car created by the same body designer on the chassis of the Aurelia B56, and was presented at a preview during the Turin Motor Show in 1956. Once again the style of this motorcar, just like the Florida from which it originated, was based on a new approach that was to have set the style over and above Lancia brand trends. Indeed, for the first time the contour of the line of the front mudguards was higher than that of the engine bonnet.
ubsequently, on a chassis with a longer wheel base, Pinin Farina designed 4 specimens of an open motorcar called the 'Presidenziale'. It is still used for important occasions by the office of the President of the Italian Republic.
La Lancia Florida, bicolore nero ed azzurro, & stata realizzata sullo chassis della Lancia Aurelia B56; questo esemplare & stato presentato al Salone di Ginevra del 1956 ed in seguito venduto negli Stati Uniti ad un concessionario Lancia di San Francisco. Nel 1996 & stata acquistata da un collezionista olandese. Le Lancia Florida disegnate da Pininfarina, come quella ospitata al Museo, sono state solo cinque: due nel 1955 con guida a destra, sempre nel 1955 un coup& a 2 porte con guida a destra, l’unica con la guida a sinistra (che & quella esposta) nel 1956, ed infine nel 1959 un coup& 2+2 denominata Florida II, facente parte della Collezione Pininfarina.