Страница 1 из 2

Угадайте Альфушки и ателье))))))))))))

СообщениеДобавлено: Чт дек 20, 2007 10:55 pm
Woron
Вот такие вот машинки 80-90годы под капотом 207сильная :twisted: в6, 12кл, кто её придумал?? :!:
Изображение
Изображение

СообщениеДобавлено: Чт дек 20, 2007 11:30 pm
MOFF75Ar
Что-то не открывается,пишет приватный доступ

СообщениеДобавлено: Пт дек 21, 2007 11:30 am
cоlombо
Приватный доступ

СообщениеДобавлено: Пт дек 21, 2007 4:17 pm
Alfanero996
Судя по виду этого чудесного девайса -- явно Superleggera c изящной хромированной дугой безопасности за сиденьем. :-D
Изображение

СообщениеДобавлено: Пт дек 21, 2007 4:31 pm
MOFF75Ar
:)

СообщениеДобавлено: Пт дек 21, 2007 8:40 pm
Woron
черт,прошу прощения, попробую исправить 1000извинений, :-D усё исправлено жду вариантов))? :!: :!:

СообщениеДобавлено: Пт дек 21, 2007 9:10 pm
Mitrij
Дык дять - у второй все на лбу написано :-D

Re: Угадайте Альфушки и ателье))))))))))))

СообщениеДобавлено: Пт дек 21, 2007 9:21 pm
Nichilista
Woron писал(а):Вот такие вот машинки ... кто её придумал?? :!:

Сдается мне, что это Vit с ВДИПом придумали. И про Стерлитамак, заодно. Изображение
Изображение Изображение

СообщениеДобавлено: Пт дек 21, 2007 9:25 pm
Woron
Ошибаетесь, говоря детским языком ХОЛОДНО)))) ещё варианты?

СообщениеДобавлено: Пт дек 21, 2007 9:36 pm
Mitrij
Это что, нихрена не "стоковые" Загаты, хочешь сказать? :o

СообщениеДобавлено: Пт дек 21, 2007 9:40 pm
Woron
Митрий, очень близко,да загато, два варианта родстер и купе, а называются как?

СообщениеДобавлено: Сб дек 22, 2007 12:34 am
Ляхов
Woron писал(а):Митрий, очень близко,да загато, два варианта родстер и купе, а называются как?

Я думаю эти модели знают 90% посетителей форума, у VIT'а даже живая есть) Родстер Загато (RZ) и Спринт Загато(SZ)

СообщениеДобавлено: Сб дек 22, 2007 11:56 am
cоlombо
This "Experimental Sportscar-3.0 litre" was unveiled at the Geneva Motor Show as a prototype by Zagato, but in fact its design history was far more complicated. No less than 3 teams were asked to design a proposal: the studio of Zagato, Alfa Romeo's own Centro Stile (Walter da Silva and Alberto Bertelli) and Fiat's design center headed by Mario Maioli and Robert Opron, the distinguished French designer of the Citroлn SM and the Renault Fuego for example. Unfortunately for Zagato its original design was discarded early on and ultimately the design which originated from the Fiat design center lead to the ES-30, with Robert Opron making the initial drafts and young designer Antonio Castellana largely responsible for both the styling of the body and the interior of the car. The SZ was planned and designed in a very brief lapse of time - 19 months to be exact - thanks to the use of integrated computer systems and CAD/CAM design, right from the first rough sketches.

Apparently Zagato only made small contributions to the design of the front and the rear of the ES-30, but still the illustrious "Z" crest of Zagato would grace the sides of the car.

СообщениеДобавлено: Сб дек 22, 2007 1:13 pm
Nichilista
Дизайн от Maioli оказался нетехнологичным:

The Alfa SZ or ES30 (Experimental Sports car 30) is one of the most controversial Alfa Romeos ever. It's looks are either loved or hated; from the start it was called "Il Monstro", The Monster. Development was very rapid, taking only 19 months from the first sketch to the unveiling at the Geneva motor show in March 1989. The press had a field day with Roger Bell of Car Magazine describing it as "Ugly, ghastly, ridiculous, monstrous", and none of the other journalists were much more complementary about it.

However, the car was just what Alfa Romeo needed at the time, the company was almost bankrupt and Fiat had not had time to invest significant amounts of money in Alfa Romeo and so a stop gap was needed to raise the profile of Alfa Romeo. The only choice left was for Alfa Romeo to develop a car on an existing platform and the only suitable platform was the venerable Alfetta chassis which had been around since 1972. Vittorio Ghidella, Fiat's boss, gave two teams the task of designing the car; one team consisted of Fiat's design manager Mario Maioli and the other was led by Walter de Silva, who was later to design Alfa Romeo's very successful 156. Maioli came up with a very sleek design that looked quite modern and quite conservative but due to its conventional construction would have been difficult to produce, while Walter de Silva, working in conjunction with Zagato, came up with something altogether more aggressive and brutal, the SZ

[url=http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_sz.shtml]Il Monstro (source)
[/url]

СообщениеДобавлено: Сб дек 22, 2007 1:54 pm
Woron
Правильно ЗАГАТЫ)))))))))))))))))), да я их в продаже видел, а что не так с дизайном? характеристики весьма зачётные, и компоновка супер))