Модераторы: Typhoon, russiangirl, Лютег
Asiris писал(а):Просто мне тут чел яростно впраивал что Фиат купил Альфу,Лянчу и Феррари то ли в конце 60х то ли в начале 70х,и типа разделил их по категориям Лянча для ралли, альфа для кольца, а Ферра непомню для чего то там ещё.Мне просто тоже казалось что то в 86 или 87.
B_Lucky писал(а):Кто нибудь знает достоверно более менее, почему Альфа не стала накрывать 16вэ головой отличный аллюминиевый блок что стоял много лет везде вплоть до TS, а выбрала Фиатовскую железяку? Какие были реальные проблемы и альтернативы? Не могу найти публикаций и мнений на этот счет достойных ..
zen писал(а):Autodelta делала 16 кл. головки на них, но это не серия ниразу
Essendo la Signora Ruocco impedita dai problemi informatici, m'intrometto per dare qualche elemento a max_pershin, se ho capito bene.
Max, I guess you are enquiring about the Group C prototype, powered by a Ferrari derivative V12, albeit it was initially thought to use a version of the Alfa V10 F1-procar engine.
The car was developped among other by Ignazio Lunetta, later track engineer of Jean Alesi by Ferrari. It used an endurance version of the Ferrari F1 V12 engine.
The best source I know about the car, but maybe there are more accessible ones, is in Japanese!
Here is the link to a discussion where you find scans of the Japanese article and, below, a rough english translation. Note that teh server seems quite slow, but it should work:
http://forum.rscnet.org/showthread.php? ... nextnewest
Another project as a V10 engine planned for road use, of which prototpes were built indeed, I seem to remember under supervison of Ing. Piccone and Chirico. It never went beyond the prototype stade, but the engines were built and test run. Some pictures of that engine were published by Ing. Chirico in an Auto Tecnica magazine around 2001.
The 16V head for the classic Alfanord engine is, I guess, one of the three research experimental heads preented by Ing. Surace at the 1987 Turin Motor show. One was a 3-valve twin spark, a second was a classic twin spark with 2-stroke type vacuum valve, the third was a 4-valve. The 3-valve twin spark was seemingly the best compromise, according to an interview Ing. Surace gave to me a few years ago.
Scusate ragazzi, se veramente non ce la fate a capire l'inglese, ditelo che vedro' di mettere pure la traduzione in italiano.
Не виноndv писал(а):И это так выглядит колыбель альфастроения?
Ужас! И неужели никто не хочет, чтобы это работало?
Вернуться в История Alfa Romeo
Сейчас этот форум просматривают: Bing [Bot]