Модераторы: russiangirl, Лютег
"В гараже главы Samsung обнаружили краденый Ferrari 330 Le Mans Berlinetta"
Самый богатый житель Южной Кореи оказался владельцем ворованного спорткара. Председатель совета директоров Samsung Electronics Кун Хи Ли, чье состояние оценивается в 10,8 миллиардов долларов, попал в переделку с раллийным олдтаймером Ferrari модификации 330 LMB «Le Mans Berlinettas».
Всего в 1963 году было создано четыре таких автомобиля специально для соревнования «24 часа Ле-Мана». Спорткар представляет собой более мощную версию серийного Ferrari 250 GTO, оснащенную 4-литровым 330-сильным двигателем.
Теперь каждый из раритетных спорткаров стоит по меньшей мере 15 миллионов долларов. За сколько приобрел свой Ferrari 330 LMB «Le Mans Berlinettas» Кун Хи Ли доподлинно неизвестно. Зато известно, что из четырех автомобилей только один был оснащен сразу тремя карбюраторами. Именно он и пополнил коллекцию южнокорейского миллиардера.
И именно этот автомобиль в 1974 году приобрел американец Инвар Блюменау. Он отдал его на реставрацию и послеремонтное хранение в гараж знаменитого механика Дональда Фонга, откуда спорткар был украден 18 марта 1977 года. С тех пор автомобиль неоднократно появлялся на подпольных аукционах, но всякий раз успевал уйти с молотка прежде, чем законный владелец выходил на продавцов. Теперь Инвар Блюменау планирует через суд добиться возвращения спорткара в свою коллекцию
Ferrari continues to invest heavily in innovation and is planning to launch the first hybrid model in its history in the near future. Having already revealed the power unit’s architecture and components, Ferrari has chosen Paris to debut the new composite chassis derived directly from Formula 1 technologies.
Ferrari drew on its vast experience in working with composites for single-seaters for its new hybrid model which will be produced in a limited-edition, special series. For this model Ferrari chose not to use the industrial carbon-fibre manufacturing techniques, such as RTM (Resin Transfer Moulding), normally adopted in the automotive sector, as they did not meet the quality and functional standards Ferrari set itself.
The materials, design methodologies, construction processes, staff and instruments used are all shared with the Scuderia Ferrari, with the formation of a working group which relied on an important contribution from Rory Byrne, Ferrari’s F1 chief designer who was behind 11 of the team’s Championship titles.
The chassis uses four different types of carbon-fibre and is hand-laminated then cured in autoclaves following engineering processes which optimise the design by integrating the different components.
The main structure is made from T800 carbon with local, strategic applications of T800UD, a unidirectional carbon-fibre tape, for reinforcement. To ensure weight was kept to an absolute minimum, the structural underbody and the cross-member are made from another type of particularly high tensile strength carbon-fibre known as M46J. In certain critical areas, such as the doors, very tough T1000 was adopted as it is particularly efficient in terms of impact absorption which is why it is used in the nose-cone of the single-seaters. Carbon-fibre is combined with Kevlar® for the undertray to prevent damage from debris thrown up from the road.
The overall chassis is 20 per cent lighter than the Enzo Ferrari, despite the extra weight required by housing the hybrid components and to meet regulatory obligations. Torsional rigidity is increased by 27 per cent and beam stiffness is up by 22 per cent.
Guderian писал(а):
max_pershin писал(а):http://media.ferrari.com/attachment/broadcast/150964/file.jpg
http://media.ferrari.com/attachment/bro ... 2/file.jpg
http://media.ferrari.com/attachment/bro ... 5/file.jpg
Typhoon писал(а):max_pershin писал(а):http://media.ferrari.com/attachment/broadcast/150964/file.jpg
http://media.ferrari.com/attachment/bro ... 2/file.jpg
http://media.ferrari.com/attachment/bro ... 5/file.jpg
Макс, ссылки не открываются, требует регистрацию! А вообще, судя по длительному затишью и по просачивающимся фото и информации по проекту, Ф70 будет реальной бомбой для всех конкурентов! Я уже чую, как трясутся поджилки у Авентадора и МакЛарена )
Tazio писал(а):
А Вэйрон? ))
max_pershin писал(а):Вопрос в харакетристиках машины, а не в монококе
Typhoon писал(а): Я уже чую, как трясутся поджилки у Авентадора и МакЛарена )
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей